Technische helpdesk schadeherstelbedrijven

Laatste update 17 augustus 2018 Leestijd: 4 min

01 Technische helpdesk schadeherstelbedrijven

Klaar voor schadeherstel van vandaag en morgen met de technische helpdesk Innovam Schadesupport. Speciaal voor leden van BOVAG Schadeherstelbedrijven.

Om te zorgen dat schadeherstelbedrijven klaar zijn voor de toekomst is het noodzakelijk dat ze gebruik maken van gevalideerde technische informatie. Bij voorkeur kiezen bedrijven zelf de bron van die informatie, zoals de geaccepteerde platformen voor technische informatie van  AllData of Thatcham. Innovam Schadesupport biedt leden van BOVAG Schadeherstelbedrijven ondersteuning bij het verkrijgen van de juiste informatie uit het platform waar het bij aangesloten is. Leden van BOVAG Schadeherstelbedrijven kunnen hier zonder kosten gebruik van maken. Ook als het lid nog niet op een dergelijk platform aangesloten is, kan het bedrijf voor het verkrijgen van informatie gebruik maken van Innovam Schadesupport.

Waarom technische informatie?

Opdrachtgevers leggen steeds vaker de verantwoordelijkheid voor de kwaliteit van het herstel van schade en daarmee ook de -juridische- aansprakelijkheid bij de hersteller. Daarom is het belangrijk dat schadeherstelspecialisten hun technische informatie halen uit gevalideerde bronnen.  

Een correct technisch herstel dat gebaseerd is op de juiste en gevalideerde informatie is belangrijker dan ooit. Met de komst van bestuurderondersteunende systemen (ADAS) moeten bedrijven altijd kunnen onderbouwen welke reparatiemethoden gebruikt zijn en wat de bron van die informatie is. Het spreekt dan ook vanzelf dat de gebruikte technische informatie goed is vastgelegd in het schadedossier.

Waarom Innovam Schadesupport

Bij de werkzaamheden aan een moderne auto is dus altijd gevalideerde technische informatie nodig. In de eerste plaats tijdens het herstel van de auto zelf. Na de werkzaamheden is die informatie nodig bij het opmaken van het hersteldossier zodat bedrijven kunnen aantonen hoe en volgens welke methode er gewerkt is. 

Herstellers van het voertuig weten precies welke informatie nodig is. Kunnen zij deze informatie niet vinden of is er een ander advies of slimme tip nodig? Ook dn staan de mensen van Innovam Schadesupport klaar om te helpen. Bijvoorbeeld bij de het zoeken, vinden, lezen en interpreteren van in het informatie die alleen in het Engels voorhanden is. Maar de technische helpdesk kan bedrijven ook helpen bij het trainen van medewerkers, zodat technisch hoogwaardig schadeherstel met gevalideerde informatie uit de juiste bronnen steeds verder verankerd wordt in het DNA van het bedrijf.

Doel van Innovam Schadesupport is ervoor zorgen dat medewerkers van schadeherstelbedrijven op termijn geheel zelfstandig technische informatie kunnen verkrijgen zonder bemoeienis van derden. Dat past bij modern schadeherstel en bij een modern schadeherstelbedrijf. Het opvragen van de relevante technische informatie wordt zo een standaardroutine bij de werkvoorbereiding. Immers, bij de calculatie bepaalt de hersteller al welke delen moeten worden ge(de)monteerd, welke delen worden vervangen, etc. en is dus bekend welke informatie nodig is. Maar, ook wanneer een bedrijf nog niet is aangesloten op een dergelijk informatieplatform biedt Innovam Schadesupport hulp!

De technische helpdesk wordt bemand door experts en trainers van Innovam met veel kennis en kunde over schadeherstel, verbindingstechnieken en alle andere (auto)technische gebieden.

Innovam Schadesupport inschakelen

Er zijn twee manieren waarop u Innovam Schadesupport kunt inschakelen.  

  1. Website (schadesupport.innovam.nl): het aanmaken van een ‘ticket’ gaat makkelijk en snel. Hierbij kunt u ook foto’s van de situatie toevoegen, zodat de kans op misverstanden klein wordt. Alle informatie die wij nodig hebben om voor u aan de slag te gaan hebben wij dan voorhanden zodat we u door de juiste technische informatie kunnen leiden.
  2. Telefoon (030-6087878): belt u naar Innovam Schadesupport dan gaan we ervan uit dat u al een informatieplatform tot uw beschikking heeft, zodat we u op afstand helpen en begeleiden in het zoeken en vinden van de nodige informatie. Heeft u nog geen informatieplatform? Ook dan biedt Innovam Schadesupport ondersteuning.

Aanmelden

Nieuws over dit onderwerp

 

Verder lezen?

Dossiers met dezelfde categorie

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring