De pagina wordt geladen...
Met de technische helpdesk BOVAG Schadesupport ben jij klaar voor schadeherstel van vandaag én morgen. De helpdesk is speciaal voor leden van BOVAG Schadeherstelbedrijven.
Contact opnemen met de technische helpdesk BOVAG Schadesupport:
Tel.: 030-659 52 00
E-mail: techniek@bovag.nl
Om te zorgen dat autoschade- en ruitschadeherstelbedrijven veilig en kwalitatief schade herstellen, is het noodzakelijk dat ze gebruik maken van gevalideerde technische informatie. Bij voorkeur kiezen bedrijven zelf de bron van die informatie, zoals de geaccepteerde platformen voor technische informatie van AllData of Thatcham. BOVAG Schadesupport biedt leden van BOVAG Schadeherstelbedrijven ondersteuning bij het verkrijgen van de juiste informatie uit het platform waar ze bij aangesloten zijn. Leden van BOVAG Schadeherstelbedrijven kunnen hier zonder kosten gebruik van maken. Ook als het lid nog niet op een dergelijk platform aangesloten is, kan het bedrijf voor het verkrijgen van informatie gebruik maken van BOVAG Schadesupport.
Meteen naar BOVAG Schadesupport
Opdrachtgevers leggen steeds vaker de verantwoordelijkheid voor de kwaliteit van het schadeherstel en daarmee ook de (juridische) aansprakelijkheid bij de hersteller. Daarom is het belangrijk dat schadeherstelspecialisten hun technische informatie halen uit gevalideerde bronnen.
Een correct technisch herstel dat gebaseerd is op de juiste en gevalideerde informatie is belangrijker dan ooit. Bedrijven moeten altijd kunnen onderbouwen welke reparatiemethoden gebruikt zijn en wat de bron van die informatie is. Het spreekt dan ook vanzelf dat de gebruikte technische informatie goed is vastgelegd in het schadedossier.
Bij de werkzaamheden aan een moderne auto is dus altijd gevalideerde technische informatie nodig. In de eerste plaats tijdens het herstel van de auto zelf. Na de werkzaamheden is die informatie nodig bij het opmaken van het hersteldossier zodat bedrijven kunnen aantonen hoe en volgens welke methode er gewerkt is.
Herstellers van het voertuig weten precies welke informatie nodig is. Kunnen zij deze informatie niet vinden of is er een ander advies of slimme tip nodig? Ook dan staan de mensen van BOVAG Schadesupport klaar om te helpen. Bijvoorbeeld bij het zoeken, vinden, lezen en interpreteren van informatie die alleen in het Engels voorhanden is.
Ja, ik heb een vraag voor de helpdesk
Doel van BOVAG Schadesupport is ervoor zorgen dat medewerkers van schadeherstelbedrijven op termijn geheel zelfstandig technische informatie kunnen verkrijgen zonder bemoeienis van derden. Dat past bij modern schadeherstel en bij een modern schadeherstelbedrijf. Het opvragen van de relevante technische informatie wordt zo een standaardroutine bij de werkvoorbereiding. Immers, op het moment van calculatie bepaalt de hersteller al welke delen moeten worden ge(de)monteerd, welke delen worden vervangen, etc. en is dus bekend welke informatie nodig is. Maar ook wanneer een bedrijf nog niet is aangesloten op een dergelijk informatieplatform biedt BOVAG Schadesupport hulp!
De technische helpdesk wordt bemand door experts. Zij hebben veel kennis en kunde over schadeherstel, verbindingstechnieken en alle andere (auto)technische gebieden.
Ga naar de website mijn.bovag.nl/bovagschadesupport en vul het aanvraagformulier in. Doe je dit voor 16:00 uur, dan reageert het support-team nog dezelfde werkdag.
Heb je problemen met inloggen? Bel dan BOVAG Ledenadvies: (030) 65 95 300.
We gaan ervan uit dat je al een informatieplatform tot je beschikking hebt, zodat we je op afstand helpen en begeleiden in het zoeken en vinden van de nodige informatie. Heb je nog geen informatieplatform? Ook dan biedt BOVAG Schadesupport ondersteuning.