De pagina wordt geladen...

Bovag logo
Veelgestelde vragen over viaBOVAG.nl voor fietsbedrijven
0%

ViaBOVAG.nl voor fietsbedrijven

Laatste update 18 juni 2020Leestijd: 0 min

03Veelgestelde vragen over viaBOVAG.nl voor fietsbedrijven

Heb je vragen? Kijk hieronder bij de veelgestelde vragen. Wellicht vind je hier het antwoord.

De zorg voor prijsdruk op nieuwe fietsen op ons eigen portaal wordt door viaBOVAG.nl en het bestuur van BOVAG Fietsbedrijven gedeeld. Om deze reden is besloten dat alleen nieuwe fietsen die ook daadwerkelijk op voorraad staan, geadverteerd mogen worden. Advertenties van fietsen die nog besteld moeten worden, weren onze handhavers zoveel mogelijk.

Op viaBOVAG.nl kan de consument aangeven dat hij uw fiets graag wil reserveren. Dit is dus een reserveerverzoek en geen verplichting. Het is wel een concreet koopsignaal van de klant. Pak deze leads zo snel mogelijk op en nodig de consument uit bij u in de zaak om de fiets te kopen. Maak als het kan met de klant een concrete afspraak met tijd en datum. Onderzoek wijst uit dat dit leidt tot de meeste verkopen.

Niet elk kassasysteem heeft gekozen voor dezelfde implementatie van de koppeling met viaBOVAG.nl. Sommige hebben bewust gekozen een aantal velden (nog) niet te ontwikkelen. Geef uw wensen vooral aan bij de kassasystemen, zodat ze weten dat ook u als gebruiker hierom vraagt.

Uit de resultaten van advertenties op viaBOVAG.nl (auto/motor) is gebleken dat een advertentie zonder foto’s nauwelijks zin heeft. De consument die op zoek is naar een gebruikte fiets zal zich altijd een beeld willen vormen van hoe de fiets er ongeveer uitziet.

Voor het beste resultaat adviseert viaBOVAG.nl dan ook om minimaal vier foto’s te maken van de gebruikte fiets. Uit diverse hoeken en van dichtbij. Zo kan de consument makkelijker zijn of haar keuze maken en bij u de fiets komen kopen.

Volgens de BOVAG-garantievoorwaarden mag de consument uitgaan van een goed werkende accu. Zoals u weet laat dat ruimte voor interpretatie. ViaBOVAG.nl wil de consument een plek bieden waar ze met vertrouwen een gebruikte e-bike kunnen aanschaffen. Daarom moeten alle gebruikte e-bikes minimaal voorzien zijn van een accu met zeventig procent capaciteit op moment van aanschaf.

Als u de fiets bij aanschaf voorziet van een accurapport heeft u dit bewijsbaar gemaakt. Als u dit niet doet, moet u bij een eventuele discussie met de klant op dat moment minimaal zeventig procent aantonen.

Uiteraard! Uit ons consumentenonderzoek blijkt dat de klant ook bereid is extra te betalen voor een gereviseerde of nieuwe accu. Het geeft de klant maximale zekerheid en u een extra verdienmodel. U kan dit aanbieden in uw showroom, maar u kan de mogelijkheid ook aangeven in uw kassasysteem. Hiervoor hebben de meeste kassasystemen extra velden aangemaakt. Hierin kunt u aangeven dat u een gereviseerde of nieuwe accu aanbiedt en voor welk bedrag. ViaBOVAG.nl toont dit dan duidelijk bij uw advertentie.

Zijn deze velden hiervoor niet beschikbaar in uw kassasysteem? Neem dan contact op met uw kassasysteem en vraag hierom.

Nee, dat kan niet. Een e-bike zonder accu is geen complete elektrische fiets en een prijs waar de accu niet in zit voldoet dus niet aan een all-in prijs. Natuurlijk kunt u in de winkel altijd nog optioneel een grotere/betere of een gereviseerde/nieuwe accu aanbieden aan de consument.

Fietsen die aangeboden worden op viaBOVAG.nl hebben een prijs waarin alles verwerkt is wat nodig is om met de fiets weg te kunnen rijden. En er zijn dus vervolgens geen onvermijdelijke kosten zoals de verwijderingsbijdrage of btw. Geen verrassingen dus. Opties en accessoires waarvoor consumenten kunnen kiezen, mogen uiteraard apart vermeld worden.

Bekijk hier de handleidingen van Wilmar, Cyclesoft en Vendit:

Verder lezen?

Dossiers met dezelfde categorie

Bezig met laden...

Door gebruik te maken van onze website geeft U toestemming voor het plaatsen van tracking cookies.