De pagina wordt geladen...
BOVAG ontwikkelde diverse modelovereenkomsten en standaardvoorwaarden. Hierdoor hoef je niet per contract met de klant te onderhandelen over de inhoud daarvan.
BOVAG stelt voor de verschillende afdelingen modelovereenkomsten en standaardvoorwaarden op. Voor sommige afdelingen worden daarbij ook consumentenorganisaties betrokken.
In onze modelcontracten is vaak een BOVAG-bemiddelings- en -geschilbeslechtingsregeling opgenomen. Deze regelingen zijn voor een klant vaak een reden om juist met een BOVAG-ondernemer in zee te gaan. Voor jou als lid is dit een goede zaak. De bemiddelaars en leden van de geschillencommissies zijn mensen die verstand hebben van de branche.
Voor sommige afdelingen stelt BOVAG de modellen en standaardvoorwaarden eenzijdig op. Klanten kunnen bij problemen vaak gebruikmaken van geschillencommissies waarvan BOVAG het secretariaat voert.
Voor andere afdelingen worden modelcontracten en standaardbepalingen opgesteld en onderhouden binnen de Sociaal-Economische Raad (SER). Er is dan sprake van een tweezijdige aanpak: consumentenorganisaties hebben inspraak. Daardoor hebben deze BOVAG-producten extra aanzien.
Consumentenorganisaties die bij het SER-overleg zijn betrokken, zullen deze producten niet publiekelijk aan- of afvallen. Klanten kunnen vanwege het SER-overleg terecht bij diverse Geschillencommissies. Die zijn ondergebracht bij de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken in Den Haag.
Je hoeft niet meer per klant te onderhandelen over de inhoud van contracten. De juristen binnen BOVAG zorgen ervoor dat modelovereenkomsten en standaardvoorwaarden die wij jou als lid aanbieden altijd up-to-date zijn. Als het nodig is, stellen onze juristen nieuwe modelovereenkomsten en standaardvoorwaarden op.
Niets, als BOVAG-lid kun je de modelovereenkomsten en standaardvoorwaarden zonder extra kosten gebruiken.
Heb je nog geen antwoord op je vraag? Neem contact op met BOVAG Ledenadvies. Via T: 030 - 65 95 300 of M: ledenadvies@bovag.nl.