Bovag logo
BOVAG Pechhulp
0%

Ledenvoordelen

Laatste update 01 januari 2020Leestijd: 3 min

03BOVAG Pechhulp

Met BOVAG Pechhulp kunt u klanten met autopech direct hulp bieden. Dat levert u behalve dankbare en terugkerende klanten ook extra omzet op.

Wat is het?

Direct naar BOVAG Pechhulp

Komt een klant stil te staan met pech? Zorg er dan voor dat hij/zij dan ook kan vertrouwen op de zekerheid van BOVAG. Met BOVAG Pechhulp houdt u klanten altijd en overal mobiel. Uw klanten hebben de keuze uit twee basisdekkingen wanneer u de BOVAG Pechhulp aanbiedt:

  • Nederland: Pechhulp in de eigen woonplaats en vervangend vervoer zijn standaard inbegrepen.
  • Europa: Uw klanten worden ook buiten de Nederlandse grenzen geholpen. Daarbij is standaard vervangend vervoer binnen Europa inbegrepen.


Hoe werkt het?

U kiest zelf of nu naast het verkopen van BOVAG Pechhulp ook wenst uit te rijden naar uw klanten. U bent dan altijd als eerste op de hoogte zodra een klant een pechgeval heeft. De alarmcentrale neemt direct contact met u op zodra de melding binnenkomt. Bij uw eigen klanten wordt u altijd de mogelijkheid geboden om zelf hulp te verlenen. Bovendien houdt de alarmcentrale u voortdurend op de hoogte over het verloop. Dit biedt u de kans om iets te betekenen voor klanten op het moment dat ze uw hulp het hardst nodig hebben. Ook wanneer u de hulpverlening over laat aan onze professionele hulpdiensten bent u het aangewezen adres voor reparaties voortkomende uit strandingen. Vraag naar de voorwaarden bij het accountteam.

Wat levert het op?

De belangrijkste voordelen:

  • Voor uw klanten bent u het centrale aanspreekpunt voor alles wat met hun auto te maken heeft.
  • Bij verlenging van de Pechhulppas heeft u een extra contactmoment met uw klanten.
  • U genereert extra omzet uit reparatiewerkzaamheden.
  • Het verlenen van deze service is een extra argument bij de verkoop van auto’s.
  • U heeft zelf de vrijheid om uw marge op de Pechhulppas in te schalen, tegen een voor uw klanten scherp gereduceerd tarief.


Wat kost het?

Deelnemer worden van BOVAG Pechhulp kost u slechts € 50,- per jaar aan marketingbijdrage. U ontvangt een startpakket met promotiemateriaal om uw autobedrijf mooi aan te kleden. Er staat een accountteam voor uw klaar om u te begeleiden en al uw vragen te beantwoorden. U krijgt gratis toegang tot het online BOVAG Pechhulp administratiesysteem.

Direct van start

Wilt u ook aan de slag met BOVAG Pechhulp? Of heeft u vragen? Bel 024-366 56 97 en u wordt direct persoonlijk geholpen door ons accountteam.

Het administratiesysteem van BOVAG Pechhulp helpt u op een gemakkelijke manier uw Pechhulppassen te beheren. U kunt passen aanmaken, wijzigen en verlengen.

Aanmelden en inloggen

U krijgt toegang tot het administratiesysteem wanneer u zich aanmeldt als BOVAG Pechhulpdeelnemer. Dat kan via het aanmeldformulier. BOVAG verwerkt uw aanvraag binnen 5 werkdagen. Daarna kunt u aan de slag. U logt in met uw BOVAG-lidnummer en wachtwoord. Na inloggen ziet u uw bedrijfsgegevens. Controleer deze op juistheid. Klopt er iets niet? Meld het via deelnemer@bovagpechhulp.nl.

Nieuwe BOVAG Pechhulppas afsluiten

Via het tabblad ‘Aanmaken nieuwe pas’ bereikt u de afsluitmodule van BOVAG Pechhulp. Vul de benodigde gegevens in. Na afsluiten van de pas ontvangen de klant en u beiden een e-mail ter bevestiging. In de mail zit een link naar een voorlopig polisblad om af te drukken. Uw klant ontvangt binnen 5 werkdagen de pas. Daarop zijn alle benodigde gegevens voor hulpverlening gedrukt.

Het passenoverzicht

Via het tabblad ‘Pechpassen overzicht’ ziet u alle passen voor uw bedrijf. Deze zijn afgesloten door uzelf, of door uw klant via de consumentenwebsite. U ziet hier:

  • Welke passen lopen
  • Welke passen voor verlenging in aanmerking komen
  • Welke passen zijn verlopen

U kunt het aanzicht filteren, sorteren en exporteren naar Excel. Zo heeft u alle informatie altijd onder handbereik. U kunt zelf passen wijzigen of verlengen.

Passen verlengen

Elke pas met een looptijd korter dan 3 maanden kunt u verlengen. Dat kan op 2 manieren.

  1. Met de knop in de detailweergave in het pechpassenoverzicht verlengt u een individuele pas.
  2. U selecteert meerdere passen in het overzicht en drukt dan op ‘Verlengen’.

In beide gevallen ontvangt u een e-mail ter bevestiging. Deze kunt u printen en als voorlopig polisblad meegeven aan uw klant. Die ontvangt binnen 5 werkdagen de pas. Daarop zijn alle benodigde gegevens voor hulpverlening gedrukt.

Passen wijzigen

  • Selecteer de pas die u wilt wijzigen op detailniveau.
  • Druk op ‘gegevens wijzigen’.
  • Doorloop de benodigde stappen.

Na het doorvoeren van de wijziging krijgt u een e-mail ter bevestiging. Deze kunt u printen en als voorlopig polisblad meegeven aan uw klant. Die ontvangt binnen 5 werkdagen de pas. Daarop zijn alle benodigde gegevens voor hulpverlening gedrukt.

Aandachtspunten bij wijzigen

  • Een BOVAG Pechhulp afgesloten via de consumentenwebsite kunt u niet wijzigen via uw administratiesysteem.
  • Vult u een pas aan met een dekking? Dan betaalt de klant de premie voor de nog geldende contractperiode. Voorbeeld: aanvullende dekking op een pas die nog 6 maanden loopt kost de helft van de jaarpremie voor die aanvullende dekking.
  • Het wijzigen van autogegevens en dekkinggegevens kost € 8,50 aan administratiekosten.
  • De BOVAG Pechhulppassen die u als autobedrijf afsluit, worden betaald via automatische incasso. Dat geldt ook voor wijzigingen op deze BOVAG Pechhulppassen en daaraan verbonden kosten. Wijzigt een consument zijn pas via het callcenter, dan betaalt hij de kosten.

Meer informatie

Is uw vraag niet beantwoord? Bel gratis met het BOVAG Pechhulp accountteam (T 0800 – 00 44, optie 2). Of mail naar deelnemer@bovagpechhulp.nl.

Verder lezen?

Dossiers met dezelfde categorie

Bezig met laden...
Door gebruik te maken van onze website geeft U toestemming voor het plaatsen van tracking cookies.