De pagina wordt geladen...

Bovag logo

INDI 2.0

Laatste update 28 juni 2019Leestijd: 4 min

01INDI 2.0

INDI is een initiatief van BOVAG-autobedrijven en RAI Vereniging, afdeling Auto’s. Via INDI beschikken gebruikers altijd over de juiste en meest actuele gegevens van hun klanten en prospects. De nieuwste versie van het platform, INDI 2.0, heeft onder andere een centraal dashboard en is AVG-proof.

Klantgegevens veranderen. Verhuizingen, contactgegevens en nieuwe apk-data moeten continu bijgehouden worden. Als dat niet gebeurt, worden klanten bijvoorbeeld niet bereikt met mailings. INDI organiseert voor meer dan achthonderd autobedrijven en achttien verschillende automerken het opschonen en actueel houden van klantdata, zodat zij altijd met de correcte en meest recente gegevens werken. Dat bespaart tijd, en bovendien levert de collectieve inkoop van bronbestanden aanmerkelijke kostenvoordelen op.

Via een intelligente interface koppel je je eigen DMS- of- CRM systeem met het INDI-platform. Vervolgens schoont INDI je gegevens op, vult de gegevens waar nodig aan en wisselt de volledig geactualiseerde informatie uit wanneer hiervoor toestemming is gegeven.

Jouw klantdata compleet, schoon en up to date; op elk moment

INDI 2.0

Met INDI 2.0 kun je meer uit je data halen, effectiever communiceren en klanten langer aan je binden. Zo is de opschoningstermijn verkort, en kun je je data wekelijks of zelfs dagelijks opschonen. Daarnaast is nieuwste versie van het platform ontwikkeld en gebouwd door RDC en voldoet INDI 2.0 aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Het centrale dashboard zorgt bovendien voor een beter overzicht en meer gebruiksgemak. Ook zijn er nieuwe bronnen toegevoegd, zoals het Overlijdensregister, en worden spelfouten in klantnamen en verkeerde voertuiggegevens automatisch herkend en gecorrigeerd.

AVG

INDI 2.0 voldoet aan de strengste eisen op het gebied van databeveiliging en privacybescherming. Het platform werkt nauw samen met RDC. Zij staan garant voor de opslag, validering en uitwisseling van de klantgegevens, en registreren nauwkeurig het eigenaarschap en de afspraken rond het gebruik van de gegevens. INDI controleert de audits en is als het ware de notaris van de branche op het gebied van privacy en eigendom van adressen.

Meer koppelingen

Door de toevoeging van meer gegevensbronnen is je bedrijf nog beter op de hoogte van veranderde klantgegevens. Door de nieuwe koppeling met het Overlijdensregister, dat negentig procent van alle sterfgevallen in Nederland registreert, worden vervelende situaties bijvoorbeeld voorkomen. Want mailings en andere berichten gericht aan overleden personen zijn pijnlijk voor nabestaanden, maar ook voor jouw bedrijf als afzender.

Daarnaast zijn er automatische koppelingen toegevoegd voor apk, doorverkoop, export en sloop van voertuigen die aan een klant gekoppeld zijn. Dat voorkomt mailings aan klanten die hun auto hebben verkocht of elders hebben laten keuren.

De voordelen van INDI op een rij

  • Maximale betrouwbaarheid en beschikbaarheid van de NAW-gegevens.
  • INDI controleert alle NAW-gegevens en verrijkt ze met KvK-nummers.
  • INDI controleert de gegevens op basis van de reeds opgebouwde historie.
  • INDI controleert het autobezit op basis van RDW-gegevens.
  • Altijd een volledig en actueel klantenbestand.
  • Goed beveiligde omgeving.
  • Optimaal gebruik en uitwisseling van klant- en eigendomsinformatie.
  • Collectieve inkoop bij de uitvoerende partner RDC.
  • Collectieve data-inkoop bij externe leveranciers zoals KvK en verhuisservices.
  • Je blijft altijd eigenaar van je gegevens.
  • Jouw unieke data wordt alleen gedeeld met jouw toestemming.
  • Gebruik van de modernste technologie.
  • Optimaal gebruik van alle beschikbare bronnen.
  • Besparing op mailingkosten.

Lees meer op de INDI-website:

INDI

Alles over INDI 2.0:

INDI 2.0

Verder lezen?

Dossiers met dezelfde categorie

Bezig met laden...

Door gebruik te maken van onze website geeft U toestemming voor het plaatsen van tracking cookies.