De pagina wordt geladen...
Huurders van vervoersmiddelen hebben niet altijd de beste bedoelingen. Dat leidt soms tot vervelende confrontaties aan de verhuurbalie. Hoe ga je daar als baliemedewerker mee om? Hoe leer je ‘rotte appels’ herkennen en wat doe je als een klant agressief wordt? BOVAG ontwikkelde samen met Innovam de praktijkgerichte training: ‘Omgaan met criminaliteit en agressie’.
Deze eendaagse training wordt verzorgd door specialisten op het gebied van fraude en fraudepreventie, in samenwerking met ervaringsdeskundigen uit de verhuurbranche.
De training is bedoeld voor baliemedewerkers van verhuurbedrijven die direct contact hebben met klanten. Ook is de training geschikt voor verhuurondernemers of managers die baliemedewerkers aansturen en die meer inzicht in of controle willen over de criminaliteitspreventie in hun onderneming.
De training levert meer bewustwording bij medewerkers op. Ze leren sneller criminaliteit herkennen en leren handig en verstandig om te gaan met lastige situaties met klanten, bijvoorbeeld wanneer je een klant de verhuur van een voertuig moet weigeren. Personeel dat de training heeft gevolgd is gemotiveerder, omdat hun werk en de daarbij behorende problemen serieus genomen worden. Het is een investering in de veiligheid van het verhuurbedrijf.
Naast de basistraining ‘Omgaan met criminaliteit en agressie’ is er nu ook een vervolg, waarin dieper ingegaan wordt op het begrenzen en ombuigen van agressief gedrag van huurders. Deelnemers leren tijdens deze training cruciale fases binnen spanningsverhogende situaties te herkennen en daarnaar te handelen. Onder begeleiding van trainers die gespecialiseerd zijn in het ombuigen en begrenzen van emotie en agressie wordt er geoefend met opdrachten en herkenbare praktijksituaties. De training is geschikt voor mensen die ‘Criminaliteit en agressie’ gevolgd hebben, of voor ervaren baliemedewerkers, managers of ondernemers die willen oefenen met dit soort situaties. Deze dag helpt om nog sterker te staan tegenover emotie en agressie bij onverwachte situaties met klanten. Meer informatie en aanmelden