Arbeidsvoorwaarden

Laatste update 28 maart 2022 Leestijd: 7 min

Arbeidsvoorwaarden zijn de afspraken waaronder een medewerker bij u aan het werk is, bijvoorbeeld het salaris en het aantal vakantiedagen. Arbeidsvoorwaarden kunnen in een arbeidsovereenkomst, personeelsreglement of cao staan. Als we het hebben over arbeidsvoorwaarden dan kunnen we onderscheid maken tussen primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden. 

Primaire arbeidsvoorwaarden zijn de belangrijkste afspraken die u maakt met de medewerker en waaraan de wet minimumeisen stelt. Hierbij kunt u denken aan loon, functie, vakantiedagen en aantal uur dat de medewerker gaat werken. 

Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn de afspraken die u maakt met een medewerker boven op de primaire arbeidsvoorwaarden. Voorbeelden van secundaire arbeidsvoorwaarden zijn onkostenvergoedingen, pensioen en vergoeding van reiskosten. 

Verder lezen?

Dossiers met dezelfde categorie

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring