Reclamecampagnes
Om de hoge bekendheid van het BOVAG-logo op niveau te houden én om het met inhoud te laden, om te laten zien waarvoor dat logo staat, voert BOVAG het hele jaar door campagne. Kleinschalig en via massamedia. In het voorjaar van 2021, toen de wereld weer open ging, voerde BOVAG op radio, abri’s en masten campagne met de slagzin: “Het kan echt!” waarmee BOVAG heel Nederland vertelde dat online shoppen bij BOVAG-bedrijven niet langer de enige optie was. Er kon namelijk weer op afspraak veilig én live gekocht worden. Een tweede landelijke campagne is die van december en januari, waarbij aandacht wordt gevraagd voor de waarde van de BOVAG Garantie, onder het motto: “Had het hele leven maar BOVAG Garantie.” Beide brede campagnes hebben een miljoenenbereik. Een voorbeeld van een gerichte, terugkerende kleinschalige campagne zijn de BOVAG WinterWasWeken, die traditioneel in januari lopen. Dit jaar doet zo’n tweederde van de BOVAG-autowasbedrijven mee en die zijn verspreid over heel Nederland. Aangezien de huidige campagne nog loopt, wat cijfers van de vorige: toen werden 414.800 kanskaarten verspreid, waarvan er 56.827 werden verzilverd. Dat is een erg hoge conversie van 14 procent. De reclamecampagne voor de BOVAG WinterWasWeken bereikte 6,5 miljoen mensen.