Bianca Cuvelier van Suzuki-dealer Auto Luykx omarmt de jonge generatie in haar bedrijf. De online vernieuwing die haar zoon en neef doorvoerden levert een stijgende lijn in leads op. Website en WhatsApp zijn het verlengde van de vier fysieke vestigingen.
Terug

Suzuki-dealer Luykx omarmt de jonge generatie en sociale media

OndernemerschapSales en marketing interview ondernemersportret
Leestijd: 5 min

Bianca Cuvelier van Suzuki-dealer Auto Luykx omarmt de jonge generatie in haar bedrijf. De online vernieuwing die haar zoon en neef doorvoerden levert een stijgende lijn in leads op. Website en WhatsApp zijn het verlengde van de vier fysieke vestigingen.

"Het is de jeugd binnen ons team die ons scherp houdt op nieuwe ontwikkelingen. Onze zoon Brian en neef Jeffrey zijn opgegroeid in ons familiebedrijf en werken er allebei. Brian is onze rechterhand voor gebruikte auto's en Jeffrey voor nieuwe auto's. Samen zijn deze twintigers een goed team dat voor onder andere online-vernieuwing zorgt. Sinds we in mei 2018 onze nieuwe website hebben gelanceerd, zit de opvolging van leads in een stijgende lijn. Daarnaast zijn onze verkopers van maan dag tot en met vrijdag tot 21.00 uur bereikbaar via WhatsApp. Daarin lopen we voorop als Suzuki-dealer. Ook kwam vanuit de twee heren het idee om al snel na de lancering van viaBOVAG.nl ook op deze website aanwezig te zijn. Marktplaats was tot twee jaar geleden een aardig platform voor ons, maar je kunt jezelf daar nu nog maar weinig onderscheidend laten zien. Bovendien staan hier alle autobedrijven op, ook degene die geen BOVAG Garantie aanbieden. Concurrentie met Jan en alleman op de hoek ga je niet redden als mensen alleen naar de prijs kijken. Wij leveren service en garantie die anderen op Marktplaats niet leveren, dus dat is geen vergelijk. Op viaBOVAG.nl biedt iedereen BOVAG Garantie en bijbehorende service. Duidelijker en beter te vergelijken.”

header-image

Fotografie: Arno Lingerak

Serieus

“De truc zit hem in het opvolgen van leads. Jeffrey begeleidt collega’s om binnen tien minuten te reageren op een lead die uit ons eigen systeem komt. Het is belangrijk om elke lead serieus te nemen. Iemand meldt zichzelf met naam en e-mail bij jouw bedrijf, hoe mooi kun je het hebben? Ook na een aankoop blijven we de klant begeleiden. We plegen een ‘happy call’ om te vragen hoe de auto bevalt en nemen een maand voordat de auto een jaar oud is contact op over onderhoud en mobiliteitspas.”

 

“Op WhatsApp zijn we de hele week tot 21.00 uur bereikbaar”
Bianca Cuvelier | Eigenaar Auto Luykx

Rust, ruimte en een luisterend oor

“Maar ons geheim is ook luisteren naar je klant en mensen rust en ruimte geven om ergens over na te denken. Of dat nou om de aankoop gaat van een auto of om een reparatie. Sinds de crisis wordt dat vaak uit het oog verloren. Mochten er problemen zijn, los deze dan op zoals je het zelf ook graag zou willen zien als klant. Om dat te kunnen bieden, zijn we afhankelijk van ons personeel. Mede door hun betrokkenheid kunnen we onze klanten de persoonlijke Luykx-service bieden. Onze medewerkers weten het familiegevoel aan onze klanten over te brengen. En dat gaat net zo goed online als in de showroom. Online kun je met foto's ook een sfeer neerzetten die we willen uitstralen. Persoonlijke service zit in onze bereikbaarheid en snelle reactie en uiteindelijk is er wel het persoonlijk contact. We proberen zo dicht mogelijk bij onze klant te zijn. Dat lukt goed met onze vestigingen en online aanwezigheid.”

Over Auto Luykx

Jaar van oprichting: 1989 door  J.C. Luykx, dochter Bianca en schoonzoon Carlos Cuvelier J.C. Luykx: geniet sinds zeven jaar van zijn pensioen
Vestigingen: Hoofddorp (sluit per 31 december 2019), Amsterdam, Amsterdam-Zuidoost, Heemstede Eigenaren: Carlos en Bianca  Cuvelier
Dit jaar: Sluit Auto Luykx de vestiging in Hoofddorp en verhuist kennis en kunde van daar naar de nieuwe, grotere vestiging in Heemstede.
Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring