Terug

Nieuwe leden: “Het is een fijne gedachte dat BOVAG altijd voor je klaarstaat”

Over BOVAGOndernemerschap
Leestijd: 10 min

Als je ergens nieuw bent, mag je jezelf voorstellen. Zo gaat het op school, op het werk en ook bij BOVAG. Vier nieuwe BOVAG-leden stellen zich daarom aan u voor. Ze leggen uit waarom ze lid zijn geworden, hoe ze het lidmaatschap uitdragen en wat ze van BOVAG verwachten.

Rokemp Motoren

Ondernemer: Roland Kempers
Plaats: Vollenhove
Lid sinds: 1 augustus 2023
 

Wat heeft u voor bedrijf en waarmee onderscheidt u zich?

“Al tien jaar lang kunnen klanten voor alles wat met motoren te maken heeft bij ons terecht. Van verkoop, onderhoud en revisie tot winterstalling. We hebben drie monteurs in dienst en binnenkort komt mijn dochter het team versterken. Zij doet de opleiding motorfietstechniek en droomt ervan dit bedrijf voort te zetten als ik met pensioen ga.”

Waarom bent u lid geworden van BOVAG?

“Haha, dat werd wel eens tijd na tien jaar! Maar zonder dollen: BOVAG roept vertrouwen op bij de consument. We hopen met het BOVAG-schild meer klanten aan te trekken. Daarnaast gaan we begin 2024 verhuizen. Van de huidige loods naar een drie keer zo groot pand met showroom. Het zou fijn zijn als we daarbij ook gebruik kunnen maken van de expertise van BOVAG. Natuurlijk zijn we ontzettend trots dat we nu bij de BOVAG-club horen. Daar hebben we in september een beetje reuring aangegeven met een actieweek, boordevol festiviteiten en aanbiedingen.”

Wat verwacht u van BOVAG?

“Eerlijk gezegd, weet ik nog niet precies wat BOVAG voor ons kan betekenen. Dat gaan we komende maanden ervaren.”

Hoe draagt u met uw bedrijf de BOVAG-waarden betrouwbaarheid en zekerheid uit?

“Wij staan voor dezelfde waarden als BOVAG. Wat wij leveren, moet gewoon goed zijn. Wij staan achter onze motoren. Niet voor niets zeggen we tegen onze klanten: bij ons koop je niet alleen een motor, ook een stukje motorplezier!”

header-image

Commee Automotive

Ondernemer: Wiljan Commee
Plaats: Vlissingen
Lid sinds: 8 juni 2023

 

Wat heeft u voor bedrijf en waarmee onderscheidt u zich?

“Commee Automotive is een kleinschalig bedrijf waar zo’n dertig occasions op voorraad staan. Het zijn vrij jonge, gebruikte auto’s. Vaak onder de vijf jaar en met een kilometerstand onder de honderdduizend. Grotendeels doe ik de verkoop en het technisch onderhoud alleen. Wel heb ik een mon­teur en poetser in dienst.”

Waarom bent u lid geworden van BOVAG?

“Ik dacht altijd dat het niet nodig was om lid te zijn van BOVAG. De auto’s en de uitstraling van het bedrijf spreken voor zich meende ik. Toch kreeg ik in een bepaald segment steeds vaker de vraag of ik lid van BOVAG ben. Klanten van 40+ hechten waarde aan de betrouwbaarheid van BOVAG. Uiteindelijk is het BOVAG-lidmaatschap voor mij dus vooral een commerciële keuze.” 

Wat verwacht u van BOVAG?

“Ik hoop dat de commerciële kracht van BOVAG voor me werkt. Tot nu toe ervaar ik dat als positief. Het maakt de verkoop ook makkelijker en transparant: met twaalf maan­den BOVAG Garantie wordt er door kopers minder aan de vraagprijs getornd. Verder zijn de extra’s die BOVAG biedt, zoals bemiddeling, hulp en advies, een meerwaarde voor mij, mocht ik het nodig hebben.”

Hoe draagt u met uw bedrijf de BOVAG-waarden betrouwbaarheid en zekerheid uit?

“Mijn persoonlijke aanpak strookt absoluut met de BOVAG-waarden. Ik heb rechtstreeks contact met de klant. Omdat ik zelf verantwoordelijk ben voor de kwaliteit die ik lever, zorg ik dat het altijd goed is. Anders kost het mijn imago.”

header-image

Washers Clever Carwash

Ondernemer: Chris Muller
Plaats: Den Hoorn (ZH)
Lid sinds: 1 augustus 2023
 

Wat heeft u voor bedrijf en waarmee onderscheidt u zich?

“In april is ons spiksplinternieuwe autowasbedrijf Washers Clever Carwash geopend, met een vijftig meter lange wasstraat, binnen- en buitenstofzuigplein en zeven wasboxen. Onze carwash is gebouwd met oog voor duurzaamheid. Er liggen 750 zonnepanelen op het dak en 85 procent van het waswater wordt hergebruikt.”

Waarom bent u lid geworden van BOVAG?

“BOVAG is een sterke partij, heeft een groot netwerk en biedt goede ondersteuning en faciliteiten waar ik als ondernemer dankbaar gebruik van kan maken.”

Wat verwacht u van BOVAG?

“Veel! Vooral dat de autowas- en poetsbranche ijzersterk wordt. Nog steeds wassen (te) veel mensen hun auto op straat. Naar een carwash gaan is beter voor het milieu én de auto. Als het gezamenlijk lukt om de landelijke wasfrequentie te verhogen, profiteren alle wasstraten daarvan. Verder hoop ik dat BOVAG aan onze persoonlijke ambitie een steentje kan bijdragen. Het is ons streven met industriewater – gezuiverd afvalwater– auto’s te gaan wassen. Het gebruikte water wordt vervolgens gerecycled en dan zijn we wat dat betreft volledig circulair. Achter ons ligt de rioolwaterzuivering van de gemeente Den Haag, waar nu al schoon industriewater wordt gemaakt. Helaas ben ik als kleine mkb’er geen interessante samenwerkingspartij, omdat Washers Clever Wash te weinig volume afneemt. Het zou fantastisch zijn als BOVAG ons daarin kan ondersteunen, bijvoorbeeld door te helpen met lobbyen voor subsidie of het opzetten van een pilot.”

Hoe draagt u met uw bedrijf de BOVAG-waarden betrouwbaarheid en zekerheid uit?

“In alles gaan we voor het beste resultaat. We zorgen ervoor dat onze klanten zich gezien en gehoord voelen, we staan klaar voor hulp en persoonlijk advies en hebben gastvrijheid hoog in het vaandel.”

header-image

Neptunus Tweewielers

Ondernemer: Patrick Brakman
Plaats: Cadzand-Bad
Opnieuw lid sinds: 1 juni 2023
 

Wat heeft u voor bedrijf en waarmee onderscheidt u zich?

“Van huis uit zijn we een fietsverhuurbedrijf. Met verkopen zijn we gestart in 2004. Daar was ontzettend veel vraag naar. Het gebeurt wekelijks dat klanten die een dag of langer een fiets bij ons huren, met zo’n zelfde exemplaar naar huis gaan. Dan bevalt de fiets zo goed, dat ze hem bij ons aanschaffen. Omdat we gevestigd zijn in een badplaats aan de Zeeuwse kust, hebben we veel te maken met toeristen uit België en Duitsland. Tachtig procent van onze kopers komt niet uit deze streek. Dat blijft bijzonder!”

Waarom bent u lid geworden van BOVAG?

“Het bedrijf én het BOVAG-lidmaatschap heb ik overgenomen van mijn schoonvader. We vinden het belangrijk dat er naar ons geluisterd wordt als er problemen zijn. Helaas voelden we ons afgelopen jaren steeds minder gehoord. Mijns inziens bleef de hulp van BOVAG een beetje achter. Bijvoorbeeld toen we het huidige pand grondig wilden verbouwen en we tegen allerlei (vergunnings-)dingen aanliepen. Dat was een domper. Daarom besloot ik na dertig jaar ons lidmaat­schap op te zeggen.”

Waarom bent u opnieuw lid geworden?

“Omdat ik bij BOVAG-adviseur Martine Stolker wél voel dat ze oprecht geïnteresseerd is in ons bedrijf en naar ons luistert. Na een aantal prettige gesprekken, heeft ze zelfs op de drukste dag van het hoogseizoen meegedraaid op de werkvloer.”

Wat waardeert u aan BOVAG?

“Het is ontzettend fijn dat BOVAG achter de schermen van alles faciliteert voor zijn leden. Zoals de verhuurvoorwaarden en personeels­reglementen. Daar heb ik BOVAG voor nodig. En als er iets aan de hand is, weet ik dat ik terecht kan bij BOVAG-adviseur Martine Stolker. Voor advies, bemiddeling of gewoon: om even te sparren. Gelukkig gebeurt dat niet zo vaak, maar als er problemen zijn, wil ik dat BOVAG voor me klaar staat.”

Wat verwacht u van BOVAG?

“Zoveel! Denk aan lobbyen bij de regering om meer mensen op de fiets te krijgen. Bijvoorbeeld door een fiets van de zaak aan te schaf­fen met belastingvoordeel. Ook werken op zondag is steeds gebruikelijker. Hoe gaan we daar eenduidig mee om? In mijn ondernemers- en werkgeverschap zou het me sterken als daar wettelijke afspraken voor zouden komen. Ook daarin kan BOVAG een voortrekkersrol vervullen, vind ik. Verder waardeer ik het als er meer regiobijeenkomsten worden geor­ganiseerd. Het is ontzettend belangrijk om samen met collega’s en BOVAG te bespreken wat er speelt in de branche en in de regio. Alleen dan kun je goed anticiperen op (branche)ontwikkelingen en daarop inhaken.”

Dit artikel is verschenen in de BOVAGkrant 2023-09. 
Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring