De pagina wordt geladen...

Bovag logo
Nieuwe leden: 'Het BOVAG-lidmaatschap is een extraatje voor onze klant'
0%
Terug

Nieuwe leden: 'Het BOVAG-lidmaatschap is een extraatje voor onze klant'

Over BOVAG15 jul 2024 Leestijd: 6 min

Als je ergens nieuw bent, mag je jezelf voorstellen. Zo gaat het op school, op het werk en ook bij BOVAG. Vier nieuwe BOVAG-leden stellen zich daarom aan u voor. Ze leggen uit waarom ze lid zijn geworden, hoe ze het lidmaatschap uitdragen en wat ze van BOVAG verwachten.



Wheels & Deals

  • Naam lid: Wheels & Deals
  • Ondernemer: Rick Hettelder
  • Plaats: Loosdrecht
  • Lid sinds: 11 april 2024


Wat voor bedrijf heb je en waarmee onderscheid je je?
“Zeven jaar geleden zijn we begonnen als kleine dorpsgarage. Toen we uit ons jasje groeide, hebben we in 2023 een tweede vestiging geopend. Met een veel ruimere werkplaats en een showroom met tientallen occasions. Kwaliteit, service en klantgerichtheid staan in alles wat we doen voorop. Apk, reparaties, schadeherstel, occasions, of enkel advies: we doen het allemaal! We zijn een toegankelijke garage. Of je een oude Golf hebt of een spiksplinternieuwe Porsche. Iedereen is welkom.”

Waarom ben je lid geworden van BOVAG?
“Het BOVAG-lidmaatschap zien wij als extraatje voor onze klant. Pas als ons bedrijf goed op de rails stond, zouden we daarvoor aankloppen. Nu is het moment daar. In de regio hebben we naam gemaakt en een vaste klantenkring opgebouwd. Lid zijn van de BOVAG brengt veel voordelen met zich mee, zowel voor ons als voor klant. Zoals de BOVAG Garantie.”

Wat verwacht je van BOVAG?
“Mochten we hulp nodig hebben bij onvoorziene akkefietjes of informatie willen over het werkgeverschap, dan kunnen we aan de bel trekken bij een brancheorganisatie die verstand van zaken heeft. Sinds een paar weken zijn we pas lid, dus het is voor ons nog aftasten wat BOVAG allemaal te bieden heeft. Maar het voelt goed om bij ‘de club’ te horen.”

Hoe draag je met jouw bedrijf de BOVAG-waarden betrouwbaarheid en zekerheid uit?
“Als een klant bij ons komt voor bijvoorbeeld een kleine of grote onderhoudsbeurt, dan maken we altijd vooraf een prijsopgave. Samen kijken we welke reparaties echt nodig zijn om veilig te blijven rijden. Pas als de offerte akkoord is, gaan we sleutelen aan de auto. Die zekerheid geeft vertrouwen, en dat wordt erg gewaardeerd.”



Kramer Tweewielers

  • Naam lid: L. Kramer Tweewielers
  • Ondernemers: Meindert Sieperda en Lub Kramer
  • Plaats: Urk
  • Lid sinds: 23 april 2024


Wat voor bedrijf heb je en waarmee onderscheid je je?
“In Kramer Tweewielers hebben mijn achterneef Lub en ik onze krachten sinds vorig jaar gebundeld. Ik runde een fietsbedrijf en Lub zit al jaren in de brommers en scooters. Nu we zijn samengegaan, verkopen, repareren, onderhouden en verhuren we (elektrische) fietsen, brommers en scooters. In een groot pand van 500 m2 hebben we een open werkplaats en op de tweede verdieping een showroom met een mooie mix van nieuwe tweewielers en occasions. Wat ons bedrijf bijzonder maakt, is dat we mensen in dienst hebben met een afstand tot de arbeidsmarkt. Bij ons kunnen zij op hun eigen tempo werken en zich ontwikkelen. Verder bieden wij dagbestedingsprojecten op technisch gebied aan.”

Waarom ben je lid geworden van BOVAG?
“Het BOVAG-keurmerk straalt vertrouwen uit en dat vind ik belangrijk voor de zaak. Het leuke is dat we door het lidmaatschap gelijk een professionaliseringslag hebben gemaakt. We hadden namelijk geen bedrijfsrisico-inventarisatie en -evaluatie. Natuurlijk hopen we ook extra verkoop te genereren door het BOVAG-schild.”

Wat verwacht je van BOVAG?
“Stel dat er iets is, dan kunnen we terugvallen op de branchevereniging. Verder vergroten we ons netwerk en helpt het ons nog meer te professionaliseren.”

Hoe draag je met jouw bedrijf de BOVAG-waarden betrouwbaarheid en zekerheid uit?
“Ons bedrijf is open, eerlijk en transparant. Daarom hebben we een open werkplaats, zodat de klant kan zien wat er op de werkvloer gebeurt. Ook komen we altijd onze beloftes na. Bij ons is de klant altijd koning.”



Terlouw Rotterdam

  • Naam lid: Terlouw Rotterdam
  • Ondernemers: Jacqueline en Rob Terlouw
  • Plaats: Rotterdam
  • Lid sinds: 11 april 2024


Wat voor bedrijf heb je en waarmee onderscheid je je?
“Terlouw Rotterdam is honderd jaar geleden opgericht door onze overgrootopa; Rob en ik zijn de vierde generatie Terlouw die samen met ons geweldige team het bedrijf runnen. Sinds het begin van ons bestaan repareren, reviseren, onderhouden en verkopen we dieselmotoren voor de beroepsvaart en industrie wereldwijd. Inmiddels zijn we al jaren gelieerd aan Volvo Penta. Onze product- en marktkennis en vooral onze snelle service worden door onze klanten gewaardeerd. We weten hoe de branche in elkaar steekt en kunnen de urgentie van situaties goed inschatten. Daardoor helpen we klanten waar dan ook ter wereld snel uit de brand.”

Waarom ben je lid geworden van BOVAG?
“We zijn al een paar jaar bezig om ons bedrijf ‘future ready’ te maken, en daar hoort ook het lidmaatschap van BOVAG bij.”

Wat verwacht je van BOVAG?
“Vooral kennisdeling en het samenbrengen van partijen. Momenteel heeft de branche te maken met flinke vraagstukken, zoals energietransitie en grote personeelstekorten. Hoe mooi zou het zijn als we deze uitdagingen collectief kunnen aangaan, zodat niet ieder voor zich het wiel hoeft uit te vinden. Fijn als BOVAG daarin kan bemiddelen, door bijvoorbeeld partijen samen te brengen en kennisdeling te faciliteren.”

Hoe draag je met jouw bedrijf de BOVAG-waarden betrouwbaarheid en zekerheid uit?
“Niet praten maar doen, zeggen wij als echte Rotterdammers. Evenals beloofd is beloofd: wat je zegt, moet je ook nakomen. Dat zie je terug in de service die wij 24/7 aan onze klanten verlenen.”

Dit verhaal verscheen eerder in BOVAGkrant 4.

Door gebruik te maken van onze website geeft U toestemming voor het plaatsen van tracking cookies.