De pagina wordt geladen...
Sip Meijer vormt samen met zijn zoons Fabian (32 jaar) en Jurjen (35 jaar) de directie van Maxx Autoschadeherstel en Maxx Autobedrijf in Nijkerk. Het bedrijf is breed opgezet en doet alles op het gebied van schade. Daarnaast zet de 58-jarige Sip ook sterk in op elektronica. Hiermee bieden zij de consument nét dat beetje extra en is het bedrijf klaar voor de toekomst.
Sip Meijer: “Ik heb het bedrijf eigenlijk opgezet voor mijn zoons. In 2007 was Fabian klaar met werken voor een werkgever. Hij wilde graag voor zichzelf beginnen. Ik raadde hem aan om een bedrijfsplan te maken en naar de bank te gaan om het te regelen. Jammer genoeg gaat dat tegenwoordig niet meer zo makkelijk. Ik heb hem toen een financiering gegeven vanuit mijn eigen holding. Ik had voorheen een bedrijf in garage equipment, maar dat is verkocht. Met die financiering heb ik hem geholpen om het bedrijf op te zetten en dat is uiteindelijk uitgegroeid tot Maxx Autoschadeherstel en Maxx Autobedrijf. Mijn andere zoon Jurjen is drie maanden later ook in het bedrijf gestapt. Het zijn jonge honden die nog een hoop moeten leren. Uiteindelijk moeten ze op termijn de zaak wel zelf gaan runnen."
“Doordat beide bedrijven naast elkaar gevestigd zijn, wordt er nauw samengewerkt. Ik zie dat absoluut als een meerwaarde ten opzichte van een regulier schadebedrijf. Je hebt immers alles in huis. Ook op het gebied van elektronica. Wij weten hoe we foutcodes moeten interpreteren. Veel zaken kun je regelen via de site van de fabrikant, maar de meeste bedrijven zijn daar toch wat terughoudend in. Je moet daarop inspelen, want elektronica is de toekomst. Het probleem bij schadebedrijven zit ’m in het feit dat de opleidingen puur gericht zijn op schade. Je leert alleen hoe je een simpele storing kunt oplossen en anders moet je de auto wegbrengen. Dat willen wij niet, vandaar dat wij alles in eigen huis hebben.”
“Wij weten hoe we foutcodes moeten interpreteren”
"Het feit dat we alles kunnen bieden, is echt onze unique selling point. Omringende garagebedrijven komen hiervoor naar ons toe. We worden zelfs gebeld door schadebedrijven uit de omgeving. Of we even een kalibratie willen doorvoeren of wat dan ook. Ik kan wel zeggen dat ze dat zelf ook zouden kunnen, maar we hebben hier zwaar in geïnvesteerd. Dat is ook een probleem in de schadewereld, ze zitten allemaal maar te knijpen. Je moet het voor dusdanig lage bedragen doen. Dat maakt dat het niet meer mogelijk is om te investeren. Om die reden zijn wij onafhankelijk. We zijn nergens bij aangesloten en volledig vrij, ook op het gebied van prijzen. Dat zouden er meer moeten doen, want dan zijn we van een hoop gezeur af. Ik heb geen contract met verzekeringsmaatschappijen.”
“Ik zet in op kwaliteit. Zit er bij een auto een kras op de bumper en mogen we een spotje maken, dan gaan we niet een halve bumper spuiten, maar de volledige bumper. Die extra kosten nemen wij voor lief, want klanttevredenheid is veel belangrijker. Vandaar ook de naam Maxx: maximale kwaliteit plus dat stukje extra. Door het autobedrijf hebben wij meer contactmomenten dan de meeste schadebedrijven. Daardoor hebben we ook meer met gunning te maken.”
“Met het oog op de toekomst gaan we puur op elektronica doorontwikkelen. Dat is het enige dat telt. Er zijn nu verregaande ontwikkelingen met de zelfrijdende auto. Daar moet je toch je pijlen op richten, want anders sla je de plank mis en word je afhankelijk van een ander. Dan moet je de auto wegbrengen en maar wachten, terwijl je kosten doorlopen. Neem alleen al een leenauto. Snelheid is dus gewenst. Als je het in eigen huis hebt, kun je die snelheid er ook in houden.”