Verbreden: Volvo Nieuwenhuijse
Volvo-dealer Nieuwenhuijse staat aan de vooravond van een grote verandering: de dealervestigingen worden de komende jaren omgezet naar agentschappen. De twee jonge ondernemers aan het roer van de groep zien dat niet als een bedreiging, maar als een kans. Ze zetten vol in op een divers bedrijf met een haarscherpe focus: de klant geven wat hij verwacht.
De dagelijkse leiding over Nieuwenhuijse, een groep met vijf Volvo-dealervestigingen en enkele andere bedrijven, is in handen van twee jonge, ambitieuze ondernemers. De een is als het ware opgegroeid in de automotive, de ander is een totale buitenstaander. De droom van Jelle Nijman (34), was altijd al om een eigen bedrijf te hebben. Hij is opgeleid als elektrotechnisch ingenieur en was voorheen werkzaam als eindverantwoordelijke van de ontwikkel- en productieafdelingen van een zeer innovatief bedrijf. Zijn schoonvader, Peter Nieuwenhuijse, vroeg of hij, samen met een compagnon, diens Volvo-dealerbedrijf wilde overnemen. “Het was niet waar ik voor ben opgeleid”, zegt Nijman. “Toch zag ik veel raakvlakken. De automotive is vandaag de dag een heel vooruitstrevende sector.”
Die compagnon is Frank Moormann (32). In 2008 ging hij als stagiair aan de slag bij Nieuwenhuijse, in de verkoop. Later volgde hij de IVA en rondde hij een bachelor Marketing & Management af in de Verenigde Staten. Toen hij terugkwam in Nederland, keerde hij terug op het nest bij Nieuwenhuijse, waar hij verder ging als autoverkoper. Van daaruit ontwikkelde hij zich tot accountmanager business sales. “Toen Peter Nieuwenhuijse mij in 2017 vroeg, zei ik volmondig ja. Ja tegen dingen doen met de veranderingen die er zijn in deze branche. En ik heb er zeker geen spijt van: het wordt alsmaar interessanter.”