De pagina wordt geladen...
Als je ergens nieuw bent, mag je jezelf voorstellen. Zo gaat het op school, op het werk en ook bij BOVAG. Drie nieuwe BOVAG-leden stellen zich daarom aan jou voor. Ze leggen uit waarom ze lid zijn geworden, hoe ze het lidmaatschap uitdragen en wat ze van BOVAG verwachten.
Wat voor bedrijf heb je en waarmee onderscheid je je?
“We hebben een rijschool, maar dan net even anders. We verzorgen theorie- en praktijklessen voor een moeilijke doelgroep, namelijk anderstaligen die vaak nog niet zo lang in Nederland zijn. Ik heb meertalige instructeurs in dienst en zij geven les in bijvoorbeeld Farsi, Arabisch of Engels. Aan de hand van Nederlands lesmateriaal hebben we onze eigen lesstof ontwikkeld. Het is belangrijk dat leerlingen begrijpen waarom een bepaalde verkeersregel bestaat, want leerlingen die alleen maar ‘regels stampen’, kunnen tot gevaarlijke situaties op de weg leiden. Daarom besteden we veel aandacht aan het uitleggen van verkeersregels in de eigen taal.”
Waarom ben je lid geworden van BOVAG?
“BOVAG is een bekend merk, zeker onder Nederlandstalige klanten. We willen laten zien dat ook zij van harte welkom zijn. Met het BOVAG-lidmaatschap stralen we uit dat we betrouwbaar zijn en dat we aan alle eisen van een goede rijschool voldoen. Daarnaast biedt BOVAG juridische bijstand.”
Wat verwacht je van BOVAG?
“Als ondernemer ben ik financieel en juridisch aansprakelijk. Ik moet veel alleen doen, en het is fijn om te weten dat ik hulp kan vragen bij complexe zaken. En bij eventuele klachten is het prettig dat BOVAG kan helpen om die op een neutrale manier af te handelen.”
Hoe draag je met jouw bedrijf de BOVAG-waarden betrouwbaarheid en zekerheid uit?
“Voor mij staat transparantie centraal - klanten, maar ook medewerkers, moeten weten waar ze aan toe zijn: van duidelijke prijzen tot heldere afspraken over werktijden, EHBO-voorzieningen en brandveiligheid. Het gevoel dat zaken goed geregeld zijn. Dat straalt BOVAG uit, en wij ook.”
Wat voor bedrijf heb je en waarmee onderscheid je je?
Ruben: “We hebben een fietsenzaak met een groot assortiment aan stadfietsen, bakfietsen, mountainbikes, e-bikes, compactfietsen en driewielers. We bouwen ook fietsen om, naar driewielers bijvoorbeeld. Daarnaast bieden we een haal-, breng- en leenservice.” Petra: “Ik denk dat de band die wij met klanten hebben bijzonder is. We hebben veel vaste klanten en sommigen hebben onze kinderen zien opgroeien. Dat persoonlijke contact is heel belangrijk voor ons.”
Waarom ben je lid geworden van BOVAG?
Ruben: “We hebben onze zaak al zo’n 25 jaar, maar met het wegvallen van de Profile-formule zochten we ondersteuning en advies. Daarnaast straalt het BOVAG-lidmaatschap zekerheid en vertrouwen uit richting klanten.”
Wat verwacht je van BOVAG?
Ruben: “Onze BOVAG-adviseur Hendri Dierkes heeft ons al veel praktische tips gegeven, bijvoorbeeld wat te doen bij noodsituaties. Via OOMT krijgen we hulp met draaiboeken en de risico-inventarisatie. Ook krijgen we advies op het gebied van veiligheid, bijvoorbeeld bij het gebruik van brandkasten en veilige accu-opslag. BOVAG zit bovenop wet- en regelgeving en andere marktontwikkelingen. Zodra er iets wijzigt, ben je als eerste op de hoogte.”
Hoe draag je met jouw bedrijf de BOVAG-waarden betrouwbaarheid en zekerheid uit?
Petra: “We sturen klanten graag met de juiste, betrouwbare informatie op pad. Daarom geef ik nu bij het afleveren van (elektrische) fietsen een flyer mee waar alles op staat wat ze moeten weten: hoe werkt opladen? Hoe zit het met garantie en onderhoudsbeurten? Als klant krijg je veel informatie te horen, wat je soms niet allemaal kunt onthouden. Het is dan fijn om vanaf papier even terug te lezen hoe het ook alweer zit. Daar wordt heel goed op gereageerd.”
Wat voor bedrijf heb je en waarmee onderscheid je je?
Karina: “Wij runnen samen ons bedrijf, Auto Diagnostic Services Rhoon. Ik doe de administratie, Cemal de werkplaats.” Cemal: “We zijn gespecialiseerd in autodiagnostiek en zijn niet gebonden aan een merk. We doen zowel klassiekers als de nieuwste Tesla of Mercedes. Moderne auto’s zitten natuurlijk vol elektronica. Met onze geavanceerde diagnoseapparatuur kunnen we niet alleen uitlezen wat er mis is, maar ook de oorzaak vaststellen. Zo weet de klant precies waar hij aan toe is. Daarnaast zijn we een erkend leerbedrijf; we leiden mbo-leerlingen op van niveau 1 tot en met 4. Zij leren veel van het afwisselende werk.”
Waarom ben je lid geworden van BOVAG?
Karina: “We bestaan nog niet zo lang, maar hebben een duidelijke visie: we willen ons onderscheiden op kwaliteit. We zijn daarom volop bezig met certificeringen en kwaliteitsstandaarden. Het lidmaatschap van BOVAG past helemaal in deze visie.”
Wat verwacht je van BOVAG?
Cemal: “We kunnen bij BOVAG terecht voor support en ondersteuning, en we kijken regelmatig op mijn.bovag.nl als we op zoek zijn naar informatie over bepaalde zaken.”
Hoe draag je met jouw bedrijf de BOVAG-waarden betrouwbaarheid en zekerheid uit?
Cemal: “Zoals leden kunnen vertrouwen op BOVAG, kunnen onze klanten vertrouwen op ons. We hebben geïnvesteerd in de beste apparatuur, zodat we kwaliteit kunnen leveren. Het BOVAG-schild laat zien dat we aan hoge eisen voldoen, want BOVAG-lid ben je niet zomaar. Dat geeft klanten een veilig en vertrouwd gevoel.”
Dit artikel is verschenen in BOVAGkrant 5-2025.