Showroom afstemmen op online
Hoe het afstemmen van online en offline beleving voor showrooms werkt, weet Thomas Edens. Hij is directeur van Tincan Automotive en helpt autobedrijven om toekomstbestendig te worden. Belangrijk onderdeel daarvan is de showroom. Zijn tips:
1. Zorg dat de basis op orde is. Het pand moet schoon, heel en netjes zijn, en de routing in de showroom en op het terrein moet helder zijn.
2. Een showroom moet passen bij wie je bent en wat je hebt, het hele plaatje moet kloppen.
3. Geef zowel online als offline dezelfde indruk. Als een prachtige foto op internet niet overeenkomt met de realiteit, dan sta je meteen met 2-0 achter en raak je je klant kwijt. Andersom geldt dat een klant niet eens komt als de foto’s online niet in orde zijn.
4. Maak een pand aantrekkelijker door bijvoorbeeld goede verlichting, klantreviews digitaal op een wand te tonen en voeg zitjes en een koffiebarretje toe. Dat hoeft echt niet veel te kosten als je een beetje handig bent. Ideeën kun je gratis opdoen op bijvoorbeeld Pinterest. Laat je inspireren!
Dit artikel is ook verschenen in BOVAGkrant 07-08-2019.
Fotografie: Theo de Reus/TravMagazine.