De pagina wordt geladen...
Wie onderneemt heeft zo af en toe behoefte om met ‘lotgenoten’ van gedachten te wisselen. Dat geldt zeker voor jonge BOVAG-ondernemers. BOVAG brengt hen samen. Onlangs kwam een groep jonge ondernemers van onafhankelijke autobedrijven voor het eerst bij elkaar in het BOVAGhuis. Drie van hen en de initiatiefnemer vertellen over hoe het was en waarom ze meedoen.
“Ik vind het leuk om collega’s te spreken die, net als ik, volledig hun blik op de toekomst hebben. Bijna allemaal hebben ze het bedrijf van hun ouders overgenomen, dus we lopen tegen dezelfde zaken aan. Daarnaast vind ik het belangrijk om richting te geven aan het beleid van BOVAG. De online verkoop van auto’s bijvoorbeeld vind ik een belangrijk onderwerp. Ik volg de ontwikkelingen van viaBOVAG.nl op de voet en geef daar mijn mening over. BOVAG heeft veel kennis in huis over hoe je mobiliteitspartner wordt, daar hoop ik wat van op te steken. Verder vind ik de juridische en financiële ondersteuning van BOVAG prettig.
“Wanneer je een bedrijf overneemt ga je een behoorlijk financieel commitment aan. Kennis die bijdraagt aan het succesvol maken van ons bedrijf vind ik waardevol. Die hoop ik hier op te doen. Daarnaast vind ik het belangrijk te weten of BOVAG de juiste dingen voor mij doet, bijvoorbeeld op het gebied van datatoegankelijkheid. Dit is voor ons een van de belangrijkste aandachtspunten en volgens mij ook heel belangrijk voor onze toekomst als ondernemers in het universele autobedrijf. De werkgroep biedt ook de mogelijkheid om dieper op bepaalde kwesties in te gaan.”
“Voor mij was het vooral een hernieuwde kennismaking met BOVAG. Onze accountadviseur had ik nog niet vaak gezien, dus het was goed om meer over BOVAG te horen. Soms ben ik bezig het wiel opnieuw uit te vinden, zoals met leadmanagement, terwijl BOVAG die kennis in huis heeft. Daarnaast vond ik het leuk om collega’s te ontmoeten en hun kijk op zaken te horen. Normaal focus ik liever op zaken die ik snel kan veranderen, maar het is wel goed om complexere problemen te kunnen aankaarten en uitdiepen.”
“Voor de toekomstplannen van onze afdeling is het belangrijk dat we de mening van de jonge garde aanhoren en serieus nemen, want zij zijn de toekomst. Ze zijn positief-kritisch, hebben een open blik en denken anders. Dat houdt ons scherp. Het is nog duidelijker geworden dat er grote zorgen zijn over de kredietverlening en dat BOVAG daarvoor aan de lat staat. Daarnaast brengt de jonge generatie nieuwe kennis mee, over bijvoorbeeld digitale marketing. We hebben afgesproken voortaan twee keer per jaar fysiek bij elkaar te komen. Bij actuele kwesties kunnen we de jonge ondernemers raadplegen. Daarnaast kunnen ze natuurlijk bij ons terecht met vragen.”
Meedoen? Mail naar gerardtenbuuren@bovag.nl.