Strategische plannen uitvoeren
Terug

Bij elke stap verdienen

Over BOVAG strategie "strategische plannen"
Leestijd: 4 min

Hoe helpt BOVAG zijn leden nu mobiliteit verandert en bezit van een voertuig minder belangrijk wordt? Directieleden Peter Niesink en Hans Bresser vertellen over de strategie van BOVAG, waarin er een belangrijke rol is weggelegd voor nieuwe exclusieve producten en diensten voor BOVAG-leden die ook kunnen worden ontsloten via mobiliteitsplatform viaBOVAG.nl.  

Naar de winkel gaan en daar in één keer een auto, fiets, caravan of camper afrekenen. Dat zal de consument steeds minder vaak doen, legt Hans Bresser, directeur innovatie en strategie, uit. “Hij zoekt grotendeels online en alleen voor het laatste stukje van de transactie gaat hij ‘offline’ naar het bedrijf. Bezit wordt daarnaast minder van belang, ook omdat hij grip wil op zijn mobiliteitskosten. Geen auto of fiets kopen, maar maandelijks een bedrag afrekenen waarin ook reparatie en onderhoud zijn inbegrepen. Gemak, en geen financiële verrassingen. Er zijn steeds meer nieuwe initiatieven die daarop inspelen, denk maar aan Swapfiets. Wij willen dat onze leden, groot en klein, in die veranderingen een rol blijven spelen. En we geloven dat dat kan, juist omdat we alles in het BOVAG-netwerk hebben om aan de vraag van de klant te voldoen. BOVAG helpt daarom ondernemers mee te groeien naar een nieuw en toekomstbestendig businessmodel.”  

In goede handen

“Het idee is dat de BOVAG-leden gedurende de hele levensloop van een voertuig geld moeten kunnen blijven verdienen en de gebruiker van dat voertuig slim aan zich kunnen binden.[Einde van tekstterugloop]Dat kan met een product als BOVAG Leasefiets, die afgelopen maand geïntroduceerd is. Het BOVAG-fietsbedrijf levert een elektrische fiets of speedpedelec aan de klant, die maandelijks een leasebedrag betaalt. Reparatie en onderhoud zijn daarin inbegrepen – gestuurd vanuit de leasemaatschappij. Na drie jaar gaat de fiets uit de lease en kan het BOVAG-bedrijf deze verkopen, bijvoorbeeld op viaBOVAG.nl. De fiets draagt het 100% onderhouden-label, omdat het BOVAG-bedrijf al die tijd voor het onderhoud heeft gezorgd. De accu kan tegen verenigingsprijs gereviseerd worden en met BOVAG Garantie worden verkocht. Een proces waarbij het BOVAG-lid voortdurend bij de klant in beeld blijft en vier keer geld kan verdienen. En hij kan natuurlijk ook meteen een mooi nieuw voorstel doen voor een nieuw voertuig, waarmee hij de continuïteit van zijn inkomsten verbetert.” 

“BOVAG helpt ondernemers meegroeien naar een nieuw en toekomstbestendig businessmodel”
Hans Bresser | Directeur strategie & innovatie, BOVAG

Unieke propositie

“ViaBOVAG.nl gaat een grote rol spelen in dit verhaal. Daar kunnen BOVAG-leden naast auto’s en motoren dit jaar ook leasefietsen en tweedehands e-bikes op plaatsen. We willen daar ook aanverwante producten of diensten zoals een verzekering op gaan aanbieden. Het is altijd de bedoeling geweest om er een mobiliteitsplatform van te maken. Eentje waar de consument met al zijn mobiliteitsvragen terecht kan en zo snel mogelijk in contact komt met een BOVAG-bedrijf. ViaBOVAG.nl heeft met het groeiende aanbod een unieke propositie, tussen de grote bestaande occasionsites. Alleen wij kunnen die diversiteit aan voertuigen en diensten bieden met de BOVAG-zekerheden. Ondertussen ‘loodsen’ we onze leden op deze manier door een aantal grote maatschappelijke trends heen, zoals de digitale transitie, veranderende mobiliteit en verduurzaming.” 

Wilt u na het lezen van dit artikel meer weten over de strategie van BOVAG? Klik dan hier.

 
Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring