Wie: Emiel Stolk van Stolk Autoservice
Waar: vestiging, Dieverbrug
Hoeveel: zes medewerkers
Garageformule: AutoCrew
Wat was uw reactie op de nominatie? “Ik was echt aangenaam verrast. Ik bezoek elk jaar het jaarcongres en kijk altijd met groot respect naar de genomineerde ondernemers die daar op het podium staan. Dan is het natuurlijk heel bijzonder om daar nu straks zelf te staan.”
Wat is het DNA van Stolk Autoservice? “Met onze hoge kwaliteitsnormen en preventieve insteek bedienen we zowel het oudere als nieuwe wagenpark. Die aanpak heeft ons veel opgeleverd, vooral door te kijken wat er bij EV’s nog kan gebeuren. Zodra dit fenomeen opkwam, ben ik er meteen op ingesprongen. De opkomst van elektrische auto’s triggerde mij enorm, omdat ik het vanuit technisch oogpunt heel interessant vind. Maar ook omdat ik meteen dacht, daar zit werk in voor nu en in de toekomst. Ik weet inmiddels uit eigen ervaring dat het een illusie is dat EV’s minder onderhoudswerk geven. Ook een elektrische auto heeft nog steeds mechanica en slijtdelen, zoals draagarmen, remblokken en banden. Wij proberen vooral ook met de EV-rijder mee te denken met een goede onderhoudsplanning, zodat we onverwachte pech en ellende kunnen voorkomen. Dat stellen klanten erg op prijs en bindt hen ook aan ons bedrijf. We doen alles rondom EV’s en verzorgen bijvoorbeeld ook de installatie van laadpalen, waarmee we klanten veel geregel uit handen nemen. We willen bewust relatief klein blijven om die individuele, persoonlijke aandacht te kunnen blijven geven. We hebben een tomeloze inzet en denken pro-actief mee met onze klanten; dat is wat ons bedrijf onderscheidend maakt.”