Actueel > Podcast > Bureau BOVAG

Bureau BOVAG

BOVAG-Podcast-logo.pngBOVAG heeft een serie podcasts gemaakt over actuele kwesties uit de branche. In zes afleveringen neemt een reporter steeds een ander onderwerp onder de loep zoals bijvoorbeeld de occasionmarkt of behandelt hij een geschil tussen een lid en klant. Wat is er aan de hand? Tegen welke zaken lopen leden aan? En wat zijn oplossingen? BOVAG-leden en experts geven antwoord. In tweeëntwintig 
minuten - de gemiddelde reistijd woon-werkverkeer - weet u precies hoe het zit. 

Bureau BOVAG al eens geluisterd? Alvast een voorproefje!

Niet zo bekend met podcasts? Lees dan hieronder verder:

Aflevering 6: Bedrijfsoverdracht

De keuze om uw bedrijf te verkopen, is al geen makkelijke. Mocht die gemaakt zijn, hoe dan verder? Welke stappen moet u zetten, welke valkuilen zijn er? Hoe kan BOVAG u bijstaan? En wat als u juist een bedrijf gaat kopen? Hoe werkt dat dan? In de zesde aflevering van BOVAG zoekt het uit, gaat onze verslaggever op pad om de antwoorden daarop te krijgen. Hij spreekt ondernemers die hun bedrijf hebben verkocht en ondernemers die net een bedrijf hebben gekocht. Zij vertellen eerlijk over de successen en de valkuilen in hun traject. Renate Weggemans van BOVAG licht het traject toe en de programma's die BOVAG hierin biedt. Vanuit Alfa Accountants geeft Stephan de Groot tips over bedrijfsoverdracht en vertelt over het programma Stoppen en Doorgaan. 

Aflevering 5: Van offline naar online

Kunt u nog volstaan met alleen een fysieke winkel? Sommige BOVAG-bedrijven zijn heel succesvol met online verkopen terwijl anderen zich volledig richten op verkoop in showroom of winkel. Omdat klanten zich steeds meer online oriënteren en omdat bijna dertig procent van de BOVAG-leden aangeeft meer te willen investeren in online-verkopen, gaat de vijfde aflevering van Bureau BOVAG over online verkopen. Onze verslaggever gaat langs bij BOVAG-lid De Pedaleur en praat al fietsend over hun online verkoopkanaal. Met Marjolijn Wegkamp van Van Uden Caravans praat hij over het belang van online aanwezigheid. Ria Wassing van thuiswinkel.org geeft tot slot tips om online zichtbaar te zijn.

Aflevering 4: Digitale veiligheid

Luister naar een collega-ondernemer die met online criminaliteit te maken kreeg, naar experts en naar de praktische tips om uzelf te beschermen tegen digitale diefstal. Doe er uw voordeel mee. Direct aan de slag om uw bedrijf weerbaar te maken tegen online criminaliteit? Kijk dan ook op samendigitaalveilig.nl/mobiliteit.
De boodschap van deze podcast is dat criminelen al lang niet meer voornamelijk geïnteresseerd zijn in hele grote bedrijven. Iedereen loopt het risico op een digitale aanval met alle gevolgen van dien. Uw systeem ligt plat, back up geïnfecteerd, u kunt niet meer bij uw klantgegevens, de planning, de facturen. Uw bedrijf wordt lamgelegd. Neem daarom de tijd om uw bedrijf en uw gegevens goed te beschermen en om uw medewerkers te informeren over digitale veiligheid.


Aflevering 3: Jonge medewerkers

Het tekort aan technisch personeel is al nijpend. Helemaal zonde is het dus dat veel jongeren enthousiast beginnen aan een baan in de mobiliteitsbranche, maar alweer snel vertrekken. Helaas om vaak nooit meer terug te keren. Wat gaat er nu mis? En hoe lossen we dat op? De BOVAG-reporter zoekt uit. Hij gaat langs bij Oostendorp Autogroep dat jongeren wél aan zich weet te binden. Hij spreekt een expert die weet waar jongeren in hun werk op afknappen én waarvoor ze juist harder gaan lopen. En leert van een branche-onderzoeker dat ondernemers zelf de sleutel in de handen hebben. Luister naar de inzichten, tips en adviezen en doe er uw voordeel mee!

Aflevering 2: Occasions

Een tekort aan gebruikte auto's is op dit moment het onderwerp op de occasionmarkt. Waar komt dit tekort vandaan? Wat doet het met de prijzen en hoe gaat dit verder in de toekomst? Bureau BOVAG bezocht een BOVAG-autobedrijf, een BOVAG-autodealer en een internationale autogroothandel en besprak de occasionmarkt met hen. Ook voorzitter van BOVAG-Onafhankelijke Autobedrijven Gerard en Buuren geeft zijn visie en tips aan autobedrijven. Luister mee!

 

Aflevering 1: Het geschil

Wat doet u als het contact met een klant volledig escaleert? BOVAG-lid Willem de Kreek vertelt over bijzondere ervaringen met klanten. Zoals krassen op een auto die hij met schoensmeer zou hebben ingesmeerd. Hoe pakt hij dit soort situaties aan? Wat heeft hij aan BOVAG in zo'n geval? Experts geven tips en vertellen over klachten en geschillen.

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring