De pagina wordt geladen...

Bovag logo
ViaBOVAG.nl: 2024 in cijfers
0%
Terug

ViaBOVAG.nl: 2024 in cijfers

Laatste update 20 januari 2025Leestijd: 2 min
Cijfers

Een sterke toename in de vraag naar EV’s, meer advertenties en meer leads, wijziging van de garantieregels en de release van leadinzicht: 2024 was een boeiend jaar voor viaBOVAG.nl. Hieronder zetten we enkele opvallende feiten en cijfers op een rij:

  1. Bijna 40 procent meer leads
    Het aantal zoekopdrachten dat werd omgezet in kwalitatief goede leads is flink gestegen, mede dankzij het doorvoeren van verbeteringen op het platform.
  2. 35 procent groei in advertenties en een grote groei in het aantal aanbieders
    Het viaBOVAG.nl-platform wint terrein. Door groei van het aanbod neemt de populariteit van viaBOVAG.nl onder autokopers ook toe.
  3. Meer vraag naar EV’s met nieuwe filters
    Consumenten die elektrisch willen rijden, zoeken op andere criteria. Daarom heeft viaBOVAG.nl de filters aangepast. En dat blijkt te werken want het aantal zoekopdrachten in sterk gestegen.
  4. Opvallende stijging aantal leads Lynk & Co 1, MG EHS en Cupra Formento
    Het aanbod van deze modellen steeg met meer dan 200 procent.
  5. 50 procent meer aanbod van auto’s op gas
    Een interessante ontwikkeling in een markt die steeds duurzamer wordt. En goed nieuws voor de LPG-rijder; de verhoging van de motorrijtuigenbelasting die vanaf 2026 zou gelden is voorlopig van de baan.
  6. Groei van 42 procent in het aantal telefoontjes
    Een forse stijging in het aantal belletjes ten opzichte van 2023, terwijl het percentage onbeantwoorde telefoontjes ongeveer gelijk bleef. Tegelijkertijd zien we een flinke stijging van de gemiddelde duur van een gesprek; van gemiddeld 70 seconden in 2023 naar 105 seconden in 2024.

Blik op de toekomst

2024 heeft laten zien dat viaBOVAG.nl blijft innoveren en groeien. Dat geeft de bevestiging dat betrouwbaarheid en zekerheid voor zowel mobiliteitsbedrijven als consumenten belangrijk is. ViaBOVAG.nl blijft zich richten op nieuwe manieren om adverteerders meer zichtbaarheid te bieden en de consument optimaal te bedienen. Vol vertrouwen en nieuwe innovaties vervolgen we onze koers in 2025.

Bezig met laden...

Door gebruik te maken van onze website geef je toestemming voor het plaatsen van tracking cookies.