De pagina wordt geladen...
Langdurige geldzorgen bij uw medewerkers kunnen leiden tot onnodig ziekteverzuim. Bij een vermoeden van betalingsproblemen is het belangrijk dat u als werkgever het gesprek aangaat. Welke signalen wijzen op geldproblemen en hoe u het gesprek kunt aanvliegen leest u op de Verzuimnavigator.
Concentratieproblemen, een onverzorgd uiterlijk of afzeggen voor bedrijfsuitjes of -feestjes zijn enkele signalen die kunnen duiden op geldproblemen bij uw medewerker. Op het moment dat er loonbeslag wordt gelegd, is het eigenlijk te laat. Dus hoe eerder u het gesprek aangaat, hoe beter. Lees er meer over in het
artikel ‘4 goede momenten voor een gesprek over geld’
op de Verzuimnavigator.
De
is een initiatief van BOVAG, NV Schade, Zilveren Kruis en Bovemij met als doel ondernemers nog beter te helpen bij preventie, verzuim en re-integratie. Naast informatie over het signaleren van geldzorgen bij medewerkers is hier nog veel meer praktische informatie te vinden zoals een stappenplan bij ziekte en producten of diensten die u kunt inzetten om uw zieke medewerker snel weer terug op de werkvloer te krijgen. Bovendien ontvangt u bij de aanschaf van diensten ter ondersteuning extra vergoedingen als u deze aanschaft via de website van de verzuimnavigator.