De pagina wordt geladen...
BOVAG heeft van september tot december weer campagne gevoerd om het BOVAG-verhuurbedrijf te promoten. Op Facebook, Instagram, LinkedIn en Google waren advertenties te zien met de boodschap dat de huurauto de ideale, tijdelijke oplossing is voor zowel zakelijke als particuliere rijders. In totaal werd de boodschap online 1,8 miljoen keer getoond, waarbij er bijna 13.000 keer werd doorgeklikt naar meer informatie over autoverhuur. De ‘BOVAG zoekt het uit’-video over autoverhuur werd daarnaast gepromoot en dat leverde meer dan 38.000 weergaven op in de afgelopen drie maanden. Omdat de campagne de doelgroepen goed weet te bereiken, kijkt BOVAG naar een mogelijk vervolg in 2024.
De verhuurcampagne had als doel om bewustwording te creëren dat de huurauto in bepaalde situaties een uitstekende optie is. Uiteraard stond daarbij het BOVAG-verhuurbedrijf centraal, dat zekerheid, betrouwbaarheid en flexibiliteit biedt. De campagne is tot stand gekomen op initiatief en met input van BOVAG-verhuurbedrijven, die hebben meegedacht over de campagne en de toespitsing op de drie doelgroepen: werkgevers die tijdelijk personeel inhuren, werknemers of zzp’ers die vervoer nodig hebben voor een (tijdelijke) klus en particulieren die vervoer nodig hebben voor bijvoorbeeld een verhuizing of verbouwing. Er waren drie verschillende campagne-uitingen:
Vorig jaar voerde BOVAG voor het eerst deze
, waar veel potentiële huurders mee werden bereikt. In acht maanden tijd werd de boodschap 2 miljoen keer gezien op LinkedIn. De video van ‘BOVAG zoekt het uit’ over particuliere autohuur groeide met 59.000 vertoningen uit tot het best bekeken filmpje op het YouTube-kanaal van BOVAG. Vanwege het succes van de campagne in 2022, heeft BOVAG er dit jaar een vervolg aan gegeven.
Van september tot december werden er banners getoond op Facebook, Instagram, LinkedIn en Google, waarbij personen werden ‘getarget’ die mogelijk in de markt zijn voor een huurauto. De campagne-uitingen werden extra gepromoot onder mensen die met Google op bepaalde onderwerpen hebben gezocht, denk aan leasen, verhuizen of verbouwen. In totaal werden de banners 1,8 miljoen keer getoond op social media en Google. Van de mensen die de campagne-uitingen zagen, werd er bijna 13.000 keer doorgeklikt naar
, waar mensen meer informatie kunnen lezen over de mogelijkheden van huren en doorverwezen worden naar een BOVAG-verhuurbedrijf in de buurt. Er werd het meest doorgeklikt op informatie over hoe je een betrouwbaar autoverhuurbedrijf selecteert, bezoekers bleven gemiddeld bijna een minuut op deze pagina, wat lang is en ook aangeeft dat de campagne vooral kwalitatieve bezoekers voor
oplevert.
Op YouTube werd de video van
‘BOVAG zoekt het uit’ gepromoot, die gericht is op de particuliere huurder
. Dit werd ook onder mensen gedaan die met Google op bijvoorbeeld leasen of verhuizen hadden gezocht. De ‘BOVAG zoekt het uit’-video werd tijdens de campagneperiode goed bekeken: meer dan 38.000 keer. Dat de kijker serieus geïnteresseerd was in het onderwerp, blijkt uit het feit dat de video gemiddeld ruim vier minuten wordt bekeken, meer dan de helft (57 procent) van de totale video. Dat laat zien dat de boodschap de juiste doelgroep te pakken heeft.
De resultaten tonen aan dat de campagne de doelgroepen goed heeft weten te bereiken en met succes de BOVAG-kernwaarden garantie, kwaliteit en betrouwbaarheid heeft gekoppeld aan het BOVAG-verhuurbedrijf. De mensen die we hebben bereikt weten nu beter dat BOVAG ook voor autoverhuur is. Dat heeft een positief effect op het imago van het BOVAG-verhuurbedrijf.
Wilt u laten zien dat uw verhuurbedrijf ook staat voor zekerheid, betrouwbaarheid en flexibiliteit? Gebruik dan de promotiematerialen uit de toolkit. Daarin vindt u visuals, posters en advertenties en de ‘BOVAG zoekt het uit’-video die u kunt gebruiken op uw website, social-mediakanalen of kunt tonen in uw bedrijf.