Bovag logo
Twee trainingen dit voorjaar speciaal voor verhuurbedrijven; aanmelden is nu mogelijk
0%
Terug

Twee trainingen dit voorjaar speciaal voor verhuurbedrijven; aanmelden is nu mogelijk

Laatste update 19 februari 2024Leestijd: 3 min
Artikel header afbeelding

Dit voorjaar worden er weer twee trainingen gegeven, gericht op de medewerkers van verhuurbedrijven. Het gaat om ‘Verhuur is een vak’ (17 april), waarin startende baliemedewerkers op een leuke en interactieve manier alle basiskennis krijgt over het vakgebied. Daarnaast wordt ook de basistraining ‘Omgaan met criminaliteit en agressie’ (16 mei) gegeven, die medewerkers alert en weerbaar maakt tegen criminaliteit. Een goede investering in je personeel en verhuurbedrijf! Beide trainingen zijn ontwikkeld door BOVAG en vinden plaats bij Innovam in Nieuwegein.

Training voor startende verhuurmedewerkers op woensdag 17 april: ‘Verhuur is een vak’

Verhuur is een vak en dat vraagt om een goed en professioneel kennisniveau over autoverhuur. Het verhuurbedrijf is een commercieel bedrijf en wil winst maken. Dat lukt vooral goed als jouw klanten tevreden zijn en het verhuurproces efficiënt verloopt. Wat moet er gebeuren binnen het verhuurbedrijf om dit te bewerkstelligen? De eendaagse training ‘Verhuur is een vak’ geeft jouw medewerker in één dag praktische basiskennis over het vakgebied autoverhuur. De medewerker krijgt inzicht in wat verhuur inhoudt en welke soorten er zijn, inclusief een uitleg over het verdienmodel van het verhuurbedrijf. Ook komen inhoudelijke processen aan bod, zoals:

  • De werkprocessen
  • Inrichting van het verhuurbedrijf
  • Vlootsamenstelling
  • Opbouw van het huurcontract
  • Rechten en plichten van verhuurder
  • Rechten en plichten van de klant
  • Klantclassificatie en het BOVAG-waarschuwingssysteem Elena
  • Communicatie richting de klant
  • Het waarborgen van de kwaliteit
Meer informatie en aanmelden

Basistraining op donderdag 16 mei: ‘Omgaan met criminaliteit en agressie’

De eendaagse training ‘Omgaan met criminaliteit en agressie' leert om klanten met slechte bedoelingen te herkennen en om te gaan met agressieve klanten aan de verhuurbalie. Deze dag is geschikt voor zowel baliemedewerkers als ondernemers of managers die baliemedewerkers aansturen. Het is een investering in de veiligheid van het verhuurbedrijf en in de medewerkers in het bijzonder. Experts op het gebied van fraude(preventie) en ervaringsdeskundigen behandelen de volgende onderwerpen:

  • Verdachte situaties herkennen
  • Onderscheid maken tussen malafide en bonafide klanten
  • Slecht nieuwsgesprek voeren
  • Legitimatie controleren
  • Wetgeving
  • Handige BOVAG-hulpmiddelen gebruiken
Meer informatie en aanmelden

Vervolgtraining De-escaleren kun je leren: nieuwe datum bij voldoende aanmeldingen

Er is ook een training die dieper ingaat op ongewenst en agressief gedrag van huurders: ‘De-escaleren kun je leren’. Deze is voor mensen die ‘Omgaan met criminaliteit en agressie’ hebben gevold of voor wie al ervaring heeft in de verhuurbranche en wil oefenen met dit onderwerp. Bij voldoende aanmeldingen wordt er een nieuwe datum voor deze training geprikt. Kijk voor meer informatie en om aan te melden op

deze pagina

.

Bezig met laden...

Door gebruik te maken van onze website geeft U toestemming voor het plaatsen van tracking cookies.