De pagina wordt geladen...
BOVAG heeft van mei tot december online campagne gevoerd om het BOVAG-verhuurbedrijf te promoten. Vanwege het succes van de eerste fase van de campagne in de zomermaanden is de campagne in het najaar doorgezet op LinkedIn en YouTube. De uitingen op LinkedIn die gericht zijn op de zakelijke rijder, zijn zo’n twee miljoen keer gezien. Daarnaast is de particuliere huurder goed bereikt met de YouTube-video over auto huren, die dit jaar uitgroeide tot een van de meest populaire video’s van het BOVAG-kanaal. Uit de resultaten van de verhuurcampagne blijkt dat BOVAG beide doelgroepen goed heeft weten te bereiken en met succes de BOVAG-kernwaarden garantie, kwaliteit en betrouwbaarheid heeft gekoppeld aan het BOVAG-verhuurbedrijf.
De boodschap van de campagne was dat de huurauto een ideale, tijdelijke en flexibele oplossing kan zijn voor zowel zakelijke als particuliere rijders. Oftewel, de ideale auto hoeft niet van jou te zijn. Het BOVAG-verhuurbedrijf is daarvoor hét adres dat zekerheid, betrouwbaarheid en flexibiliteit biedt. BOVAG-verhuurbedrijven hebben meegedacht met de campagne, waar het concept is uitgekomen met de drie doelgroepen voor de campagne:
Omdat in de eerste fase van de campagne bleek dat we de zakelijke rijder goed hebben weten te bereiken op LinkedIn, hebben we daar in het najaar op doorgepakt. De campagne-uitingen waren daar zichtbaar voor mensen die op Google zochten op bijvoorbeeld leasen. Op LinkedIn toonden we de volgende uitingen:
In totaal zijn de campagne-uitingen van mei tot december twee miljoen keer getoond op LinkedIn. Daarbij is er ruim 2.500 keer doorgeklikt naar
voor meer informatie over autoverhuur. Het gaat hierbij om kwalitatieve leads, waarvan we zien dat zij vervolgens ook geruime tijd de content over zakelijk huren lezen op bovag.nl.
Een voorbeeld van een campagne-uiting:
Tijdens de campagne bleek al snel dat YouTube als kanaal heel geschikt is om de particuliere huurders mee te bereiken.
De video van de serie ‘BOVAG zoekt het uit’ over autoverhuur
groeide dit jaar zelfs uit tot een van best bekeken video’s van het BOVAG YouTube-kanaal. De video is tijdens de campagneperiode 59.000 keer bekeken. Gemiddeld is de video 3,5 minuut bekeken, en dat is ruim de helft van de hele video. De video wordt het langst bekeken door mensen die bezig zijn met een nieuw huis, net zijn verhuisd of gaan renoveren. Dat wil zeggen dat de boodschap van de video de juiste doelgroep te pakken heeft.
Vanaf LinkedIn en YouTube is doorverwezen naar de pagina
. Deze pagina is in de campagneperiode 3.886 keer bezocht. Mensen op die pagina bleken serieus geïnteresseerd in het onderwerp autohuren: mensen bleven bovengemiddeld lang op deze pagina, gemiddeld 52 seconden. Er werd vanaf die pagina maar liefst 3.069 keer doorgeklikt naar de onderliggende thema’s met een gemiddelde leestijd van meer dan een minuut.
Met de verhuurcampagne heeft BOVAG de kernwaarden garantie, kwaliteit en veiligheid kunnen koppelen aan het verhuurbedrijf. De mensen die we hebben bereikt weten nu beter dat BOVAG ook voor autoverhuur is. Dat heeft een positief effect op het imago van het BOVAG-verhuurbedrijf.
Laat ook zien dat uw verhuurbedrijf staat voor zekerheid, betrouwbaarheid en flexibiliteit. U kunt daarvoor de toolkit gebruiken met visuals, posters en advertenties in verschillende formaten. U kunt ook de video van ‘BOVAG zoekt het uit’ downloaden, en deze op een scherm in uw bedrijf laten draaien of op uw social media delen. Laat zien dat u trots bent dat u een BOVAG-verhuurbedrijf bent en verspreid de boodschap verder.