De pagina wordt geladen...

Bovag logo
Promotiebijdrage kampeerbranche: dit deed BOVAG in 2025
0%
Terug

Promotiebijdrage kampeerbranche: dit deed BOVAG in 2025

Laatste update 23 oktober 2025Leestijd: 3 min
Camp to Go Claudia van Engelenburg Dyon van Stigt

De populariteit van kamperen blijft groeien en om de positieve trend vast te houden, is het belangrijk om zichtbaar te blijven. Dankzij jouw promotiebijdrage kan BOVAG investeren in campagnes, beurzen en evenementen en is BOVAG regelmatig te zien en te horen in de media.

Zo zorgt BOVAG dat kamperen onder de aandacht blijft op tv, radio en online. Een overzicht van alle uitingen in 2025:

  • Dit jaar is BOVAG opnieuw te zien in het populaire kampeerprogramma Camp to Go, gepresenteerd door Sander Janson. Met de ‘BOVAG-tips’ over het belang van goed onderhoud zetten we BOVAG-kampeerbedrijven in de schijnwerpers en laten we zien dat consumenten terecht kunnen bij 300 betrouwbare en deskundige BOVAG-caravan en -camperbedrijven voor aankoop, onderhoud en advies. Vanaf zaterdag 13 december om 17:00 uur is het programma te bekijken op RTL4.

  • Consumenten konden met de Facebook-winactie kans maken op mooie prijzen door hun ultieme zorgeloze vakantiemoment te delen. De hoofdprijs, een waardebon van 250 euro te besteden bij een BOVAG-kampeerbedrijf naar keuze, werd door de winnares tijdens de Kampeer en Caravan Jaarbeurs opgehaald.

  • BOVAG hield een publieksactie met BOVAG-keurmeesters op Bospark Bilthoven om het belang van regelmatig onderhoud aan campers, caravans en vouwwagens onder de aandacht te brengen. De actie werd gevolgd door RTV Utrecht en later ook opgepakt door Radio West, Omroep Gelderland, Omroep Brabant, Radio Rijnmond, RTV Drenthe, Omroep Zeeland, NH Radio en Editie NL.

  • Branchemanager Claudia van Engelenburg was te horen bij radioprogramma De Ochtendspits op BNR over de sterke verkoopcijfers van campers en caravans. Veel landelijke kranten berichtten erover en ook werd het meegenomen tijdens de nieuwsbulletins van veel landelijke en regionale radiostations.

  • Sponsoring Tour de Branche: sportievelingen uit de kampeerbranche fietsten mee met dit jaarlijkse event waar branchegenoten elkaar ontmoeten.

  • Op social media zette BOVAG zette dit jaar 17 video’s over caravans, campers en kamperen in, met name op TikTok, YouTube, Facebook en Instagram. Over heel 2025 levert dat tot nu toe ruim 350.000 views op.


Evenementen en beurzen

  • Op de Kampeer en Caravan Jaarbeurs werd een speciaal BOVAG-plein ingericht. Hier konden bezoekers onder begeleiding van een BOVAG-rijinstructeur met een caravan of camper rijden en meer leren over veilig gebruik en onderhoud. Ook hier zorgde de Kampeercheck Challenge voor meer bewustzijn over het belang van goed onderhoud en veiligheid.

  • Samen met partners als ANWB en de Kampeer & Caravan Jaarbeurs, organiseerde BOVAG het Duurzaamheidscongres Kampeerbranche, na de eerste dag van de Kampeer en Caravan Jaarbeurs. Deze editie hield meteorologe Helga van Leur een inspirerend verhaal over het veranderende weer en de impact hiervan op de kampeerbranche. Leden van de kampeeralliantie vertelden waar hun verenigingen zich voor inzetten. De editie werd afgesloten met de Duurzame Kampeerawards die innovatieve en duurzame initiatieven in de schijnwerpers zetten.

Download hieronder de visual, waarop alle promotieacties in één oogopslag te zien zijn. 

Promotiebijdrage BOVAG Caravan- en Camperbedrijven

Bezig met laden...

Door gebruik te maken van onze website geef je toestemming voor het plaatsen van tracking cookies.