De pagina wordt geladen...
Hoe vaak en voor welke reparaties en onderhoud gaat de Nederlandse consument naar een autobedrijf? En hoeveel geld geeft hij daaraan uit? Deze informatie kun je vinden in de BOVAG Aftersales Monitor. Maandelijks worden 7.600 consumenten ondervraagd over onderhoud en reparatie aan hun auto. Elk half jaar worden deze gegevens gebundeld in een samenvatting en uitgebreid dashboard. Een schat aan informatie voor jouw autobedrijf!
Uit de meest recente Aftersales Monitor bleek bijvoorbeeld dat in 2023 het aantal onderhoudsmomenten en het bedrag per onderhoudsmoment zijn gestegen. Alleen bij elektrische auto’s en plug-in hybride auto’s daalde het betaalde bedrag per onderhoudsmoment. Lees daar meer over in dit bericht:
Onderzoeksbureau Multiscope raadpleegt voor BOVAG en RAI Vereniging elke maand een groep van zo’n 7.600 autorijders, binnen het particuliere, lease (zakelijk en privé) en klein zakelijk segment over overhoud en reparatie aan hun auto. Dit levert informatie op over hun gedrag, bestedingen, keuzes en mening over onderhoud en reparatie. Elk half jaar worden al deze gegevens verwerkt in de Aftersales Monitor, een dashboard dat inzicht geeft in de Nederlandse aftersalesmarkt en dat autobedrijven richting en ondersteuning geeft bij het maken van hun businessplan. Je vindt er het antwoord op vragen zoals:
Naast het uitgebreide dashboard is er een overzichtelijke samenvatting waarin de belangrijkste en meest nuttige uitkomsten uit de Aftersales Monitor op een rijtje zijn gezet.
Je vindt de Aftersales Monitor ook op: mijn.bovag.nl/aftersales.