Bovag logo
Autotrust lanceert garantieproducten voor camperbedrijven
0%
Terug

Autotrust lanceert garantieproducten voor camperbedrijven

Laatste update 24 mei 2024Leestijd: 3 min
Camper

Autotrust heeft exclusief voor BOVAG-leden die campers verkopen twee garantieoplossingen ontwikkeld: BOVAG Risicodekking en BOVAG Netwerkgarantie. Aanleiding hiervoor is de verlenging van de BOVAG Garantie vorig jaar, van zes naar twaalf maanden. Je kunt het risico op garantiekosten deels verleggen naar Autotrust of garantieclaims helemaal af laten handelen door Autotrust. Autotrust ontwikkelde deze producten eerder voor autobedrijven en rolt deze nu ook uit naar camperbedrijven.

Risicodekking BOVAG Garantie kampeerauto

Als je na de verkoop van een camper met BOVAG Garantie het risico op garantiekosten wilt beperken, dan kun je dit risico grotendeels verleggen naar Autotrust. De klant krijgt vanuit jou als verkoper BOVAG Garantie en op de achtergrond regel je met Autotrust de (on)kosten. De Risicodekking BOVAG Garantie kampeerauto is met name bedoeld voor klanten uit de eigen regio. Doordat de klant bij een defect bij jou terugkomt in de werkplaats om de reparatie uit te voeren, ben je daarbij verzekerd van omzet uit de reparatie. Autotrust ontvangt bij de risicodekking geen gegevens van de klant. Daarnaast wordt de klant ook niet ingelicht dat de garantie bij Autotrust is ondergebracht.

BOVAG Netwerkgarantie kampeerauto

Komt een klant niet uit de buurt? Dan kan met de BOVAG Netwerkgarantie kampeerauto de klant terecht bij een bedrijf uit het BOVAG-netwerk uit zijn eigen regio. In dit geval wordt de klant ingelicht dat zijn BOVAG Garantie wordt afgehandeld door Autotrust. Autotrust ontvangt de gegevens van de klant, die zij informeren over de voorwaarden en over dat bij een defect Autotrust de garantiewerkzaamheden afwikkelt. De klant kan eenvoudig online een melding maken van het mankement aan de camper om vervolgens een afspraak te maken bij een bij BOVAG aangesloten caravan- en/of camperbedrijf. Dit bedrijf kan vervolgens een afspraak maken met de klant, de diagnose stellen en de herstelkosten met Autotrust afstemmen. Bij akkoord betaalt Autotrust het factuurbedrag rechtstreeks aan het caravan- en/of camperbedrijf.

Garantiedekking in het buitenland

Er is garantiedekking in Europa bij zowel de risicodekking als de netwerkgarantie. Mocht de klant tijdens de vakantie stranden, dan er aanspraak gemaakt worden op de garantie bij Autotrust en kan de klant in het buitenland verder geholpen worden. Wel belangrijk, de garantie is geen pechhulp. Repatriëring is geen onderdeel van de garantie. Adviseer klanten dan ook altijd om een geschikte pechhulp/verzekering af te sluiten bij het reizen naar/in het buitenland. De exacte landen in Europa waar de garantie geldt, staan vermeld in de voorwaarden.

Upgrade naar 24 maanden

In beide gevallen is er een upgrade van de BOVAG Garantie mogelijk naar 24 maanden. Dit geeft de consument extra zekerheid bij zijn aankoop, en door dit aan te bieden kun je je als bedrijf extra onderscheiden.

Kijk voor meer informatie op de website van Autotrust of neem contact op met Autotrust via (0592) 703 026 of sales@autotrust.nl.

Bezig met laden...
Door gebruik te maken van onze website geeft U toestemming voor het plaatsen van tracking cookies.