MOTORbeurs: paar honderd deelnemers aan BOVAG Try the Bike, volop media-aandacht voor populariteit motorfiets

Laatste update 29 februari 2024 Leestijd: 2 min

BOVAG was van donderdag 22 tot en met zondag 25 februari aanwezig op de MOTORbeurs, om mensen te enthousiasmeren om te gaan motorrijden. Bezoekers stonden dagelijks in de rij om zich in te schrijven bij de BOVAG-stand voor Try the Bike. Onder begeleiding van een BOVAG-rijinstructeur kregen een paar honderd bezoekers een miniles motorrijden. Voorafgaand aan de MOTORbeurs publiceerde BOVAG cijfers over de toegenomen populariteit van de motor onder jongeren, die opgepakt werden door diverse landelijke media. 

BOVAG Try the Bike was ook dit jaar weer een groot succes. Veel (jonge) deelnemers stapten enthousiast van de motor. De ervaring is dat kandidaten die meedoen met Try the Bike motorrijden zo leuk vinden, dat ze in veel gevallen binnen een jaar beginnen met hun motorrijbewijs. Dat is een grote boost voor rijscholen én de motorbranche!

Bekijk hier het terugblikfilmpje op Instagram. 

In de media

Voordat de MOTORbeurs begon, bracht BOVAG samen met RAI Vereniging en datapartner RDC cijfers naar buiten over de toegenomen populariteit van de motorfiets onder jongeren. Dit werd opgepakt door televisie, radio en krant. Het haalde zelfs voorpagina van de Telegraaf. Een paar voorbeelden van de media-aandacht: 

Lees ook: 

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring