Let op: RI&E-manager schadeherstelbedrijven stopt 

Laatste update 12 oktober 2023 Leestijd: 3 min

Voor de Carrosseriebranche is al jaren een instrument beschikbaar voor het maken van de wettelijk verplichte RI&E, de RIE-manager. Dit instrument wordt per 1 januari 2024 echter stopgezet door de leverancier (Mensely). Als u een RI&E heeft gemaakt in de RI&E Carrosseriebranche, dan moet u de gegevens daarvan zo snel mogelijk veiligstellen.  

Alle gebruikers met een account in het RIE-Manager systeem zullen hierover per mail worden geïnformeerd. Deze informatie zal worden gestuurd naar het e-mailadres dat bekend is in de RIE-Manager. Zoek dus uit wie het account van de RIE-manager binnen het bedrijf beheert en informeer diegene alvast.  

Het nieuwe systeem voor RI&E  

In oktober starten we met het inrichten van het nieuwe systeem voor de RI&E Carrosseriebranche, het AMS-systeem. Dit systeem heeft veel overeenkomsten met RIE-Manager. In ieder geval biedt het de functionaliteit die je gewend was, maar het AMS-systeem kan veel meer. Zo kunt u onder één account voor meerdere vestigingen de RI&E gemakkelijk inrichten en alle vervolgacties in één overzicht beheren. Ook is het op vele manieren mogelijk om andere collega’s te betrekken bij de RI&E en hen verschillende autorisaties te geven om (in delen van) de RI&E mee te kunnen kijken. Alles kan op afstand en ook kunt u delen via een app invullen.  

Eerst is het belangrijk dat u de oude gegevens uit de RIE Manager veiligstelt. Dat kan op een eenvoudige manier en bovendien kunnen de gegevens worden geëxporteerd naar een Word-bestand of Excel-overzicht. Lees hier meer over het veiligstellen van de gegevens uit de RI&E-manager.  

Vanaf 1 november kunt u beginnen met het invullen van de RI&E in het AMS-systeem. Meer informatie over de inloggegevens voor het AMS-systeem volgt. Hier ontvangt u dus nog bericht over. 

Let op: het nieuwe account in het AMS-systeem is leeg. De huidige RI&E’s gaan namelijk niet mee over naar het AMS-systeem!

Vragen? 

Heeft u vragen over het veiligstellen van de gegevens? Voor dergelijke vragen is een helpdesk beschikbaar. Dit is de Helpdesk EHS Services en deze is bereikbaar op 085-20 06 159 of via info@ehs-services.nl.   

Heeft u andere vragen of wilt u meer informatie? Neem dan contact op met BOVAG Ledenadvies via 030-65 95 300 of via ledenadvies@bovag.nl.

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring