Campagne ‘Ik laad accuraat’; gebruik de promotiematerialen om uw klant te informeren over het veilig laden van fietsaccu’s

Laatste update 13 februari 2024 Leestijd: 3 min

Met de groeiende populariteit van e-bikes is het informeren van consumenten over juist gebruik extra belangrijk. Het goed omgaan met en het onderhouden van een accu vermindert het risico op brand en zorgt er ook voor dat deze langer meegaat. De Veiligheidsregio’s Noord- en Oost-Gelderland en Brabant Zuid-Oost voeren van mei tot en met juli de campagne ‘Ik laad accuraat’ met BOVAG en RAI Vereniging, om fietseigenaren te informeren over hoe ze veilig omgaan met fietsaccu’s. Omdat fietsbedrijven een belangrijke rol spelen in de voorlichting hierover, hebben bedrijven in de twee regio’s promotiemateriaal ontvangen per post. Bent u elders gevestigd? Dan kunt u de campagnematerialen ook gratis downloaden en gebruiken. 

De Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland en Brabant Zuid-Oost organiseren in mei, juni en juli een online campagne. Dit doen ze met BOVAG en RAI Vereniging. Er wordt online campagne gevoerd op Facebook en Instagram om fietseigenaren te informeren over hoe zij hun fietsaccu veilig kunnen opladen en schade kunnen voorkomen, en daarmee de levensduur van hun accu kunnen verlengen. In de campagne-uitingen wordt verwezen naar de website iklaadaccuraat.nl, met daarop de tien belangrijkste tips voor veilig opladen van een accu. Iklaadaccuraat.nl is een initiatief van BOVAG en RAI Vereniging, ondersteund door de Brandweer. 

Download de toolkit 

Fietsondernemers spelen een grote rol in het voorlichting over accugebruik, omdat zij direct contact met klanten hebben over de fiets en het onderhoud ervan. Belangrijk dus dat zij fietseigenaren informeren over het belang van veilig laden. Om ze hier een handje bij te helpen, hebben de fietsbedrijven in Noord- en Oost-Gelderland en Brabant Zuid-Oost in het kader van de campagne per post een toolkit van BOVAG ontvangen met daarin een poster, flyers en fietslabels. 

Fietsbedrijven die niet in een van deze regio’s gevestigd zijn en wel aan de slag willen met de voorlichting van klanten, kunnen gebruikmaken van de online promotietoolkit. Daarin zitten diverse materialen:
  • Een poster voor in uw winkel, die klanten aanspoort om meer informatie bij u te vragen over het laden van een accu.
  • Een flyer met tips rondom het veilig laden van accu’s.
  • Een fietslabel dat u na de verkoop of onderhoud aan de fiets hangt, om klanten erop te wijzen dat een regelmatige onderhoudsbeurt helpt bij het langer genieten van een e-bike. 
  • Animatiefilmpjes en visuals om te delen op uw website of social-mediakanalen. 
De poster, flyer en fietslabels kunt u zelf printen of laten drukken. Op alle uitingen wordt verwezen naar de website iklaadaccuraat.nl waarop klanten alle tips kunnen vinden. U kunt hieronder de online toolkit downloaden.



Heeft u hier vragen over? Neem dan contact op met branchemanger Maarten Mastop, via fiets@bovag.nl

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring