De pagina wordt geladen...
Wie zijn auto-aanbod op viaBOVAG.nl zet, wil maar één ding: dat de auto’s vliegensvlug verkocht zijn. De nieuwe viaBOVAG.nl Adviestool kan adverteerders hierbij helpen. Wilco Bos van Autocentrum Van Vliet hielp bij de ontwikkeling van deze tool: "Ik verwacht dat we kwalitatieve leads nu nóg beter op kunnen volgen."
De liefde van Wilco Bos voor auto’s ontstond al vroeg: “Ik kan me niet anders herinneren dan dat ik er gek op ben. Autootjes waren vroeger mijn favoriete speelgoed en ik vond het reuze interessant dat mijn vader vrachtwagenchauffeur was.” Dat Wilco nu als autoverkoper werkt bij Autocentrum Van Vliet in Woerden is dan ook geen verrassing. “Iedereen in het bedrijf is gék op auto’s. Het is geweldig om die passie op klanten over te brengen.”
De kennis van Wilco kwam goed van pas bij de ontwikkeling van de nieuwe viaBOVAG.nl Adviestool. “Ik kreeg de vraag van iemand van viaBOVAG.nl of ik met het ontwikkelingsteam van de tool wilde sparren. Natuurlijk zei ik daar ja op”, vertelt Wilco. “De viaBOVAG.nl Adviestool helpt je bij het stroomlijnen van uw salesproces en het verhogen van de conversie van jouw advertenties, ideaal dus. Eén van mijn adviezen was dat deze tool makkelijk moet werken en niet te veel poespas moet hebben. Autobedrijven maak je niet blij met ingewikkelde software.”
Daarnaast had de autoliefhebber nog meer tips: “Ik vind het fijn om voorkennis te hebben van een eventuele klant. Om antwoord te hebben op vragen als: hoe lang is deze consument op de markt? En op hoeveel auto’s heeft hij gereageerd? Deze informatie helpt me bij het benaderen van de lead. Is iemand twee weken op zoek en heeft hij op nog maar drie auto’s gereageerd? Dan is de kans groot dat de klant écht geïnteresseerd is.”
Op de vraag of de viaBOVAG.nl Adviestool aan een behoefte voldoet, zegt Wilco volmondig ja. “Er zijn genoeg websites waar je jouw voorraad op kunt zetten, maar weinig sites met een tool die helpt om jouw auto’s sneller te verkopen. Ik heb dan ook hoge verwachtingen. ViaBOVAG.nl zorgde al voor veel kwalitatieve leads: mensen die oprecht geïnteresseerd zijn in een auto. Ik verwacht dat we kwalitatieve leads nu nóg beter op kunnen volgen.”
Dé reden om de tool te gebruiken, is volgens Wilco dat die je helpt om leads beter op te volgen. “Heb je een beetje voorkennis, zoals waarom een klant zocht op de auto die je verkoopt, dan kun je dat gebruiken bij het maken van een afspraak. Want de klant in de showroom krijgen, dat wil je natuurlijk het liefst. Dat is de plek waar de auto mooi opgepoetst staat te shinen en iemand hopelijk denkt: die wil ik hebben. De viaBOVAG.nl Adviestool helpt je om mensen over de streep te trekken om te komen kijken.”
ViaBOVAG.nl is het portaal van en voor BOVAG-leden; je hebt de regie in eigen hand en bent daarom minder afhankelijk van andere portalen. Met elkaar maken we viaBOVAG.nl tot een groot succes. Waar klanten goede auto’s, motoren, fietsen, caravans en campers kunnen vinden van goede BOVAG-ondernemers. Met transparantie vooraf en zekerheid achteraf. Heb je nog vragen? Dan kun je natuurlijk altijd contact opnemen met jouw viaBOVAG.nl-accountmanager.
Maar ook op kantoor staan mensen voor je klaar. Zij zijn bereikbaar via telefoonnummer (030) 202 82 02 of e-mailadres adverteerders@viabovag.nl.