Ook oudere auto’s doen het goed op viaBOVAG.nl 

Laatste update 06 juli 2023 Leestijd: 4 min

Bij viaBOVAG.nl willen we onze adverteerders helpen om kwalitatief goede leads te genereren. Daarom delen we graag inzichten vanuit data zodat u gerichter kunt adverteren. Benieuwd welke auto’s het afgelopen jaar voor de meeste leads hebben gezorgd? Wij hebben het antwoord voor u. 

Ah, leads, het klinkt zo simpel, toch? Maar wanneer spreken we van een lead op viaBOVAG.nl? Een lead is een potentiële klant die interesse toont. Op viaBOVAG.nl verstaan we het volgende onder een lead: een consument die een proefritformulier invult, een contactverzoek doet, een inruilvoorstel aanvraagt of telefonisch contact opneemt.  

1 op de 3 is op zoek naar auto’s tussen de 5 en 10 jaar oud 

Als we kijken naar het aantal leads per bouwjaar, dan zien we dat maar liefst 33 procent van de leads betrekking heeft op een auto met een bouwjaar tussen de 5 en 10 jaar. Dat betekent dat auto's in deze leeftijdsklasse populair zijn op viaBOVAG.nl. Opvallend want slechts 20 procent van de auto's op viaBOVAG.nl is tussen de 5 en 10 jaar oud. Een gemiste kans dus als u deze auto’s nog niet adverteert. Ook auto’s ouder dan 10 jaar doen het trouwens goed op viaBOVAG.nl; deze categorie levert bijna 20 procent van de leads. Interessant dus om ook met deze auto’s te adverteren op ons platform.  

Maar hoe zit het dan met garantie?  

Het aanbieden van een oudere auto kan meer risico met zich meebrengen. Veel autobedrijven vragen zich af hoe ze hiermee om kunnen gaan. Voor auto's ouder van 10 jaar is het verstandig om zelf een bedrag te reserveren voor garantiekosten. U kunt uw advertentieprijs hierop aanpassen.  
 
Daarnaast heeft Autotrust – speciaal voor BOVAG-leden – garantieoplossingen ontwikkeld waarmee u het risico op garantiekosten beperkt:
  • Risicodekking BOVAG Garantie. U verlegt hiermee het garantierisico grotendeels naar Autotrust. Dus die kapotte versnellingsbak, boardcomputer, airco of ander defect wordt gewoon betaald. Extra voordeel: u bent verzekerd van omzet uit reparatie doordat de consument in geval van reparatie bij u terugkomt in de werkplaats om de reparatie uit te laten voeren. 
  • BOVAG Netwerkgarantie. Verkoopt u juist vooral auto’s buiten uw regio of heeft u helemaal geen werkplaats? Dan is het fijn als uw klant in het geval van een claim terecht kan bij een BOVAG-netwerkgarage in de buurt. Wij nemen de communicatie met uw klant over en verwijzen uw klant in het geval van een claim door naar een BOVAG-netwerkgarage in zijn of haar buurt. Zo wordt u volledig ontzorgd op het gebied van garantieclaims. 
Beide producten kunnen afgesloten worden voor auto’s tot 10 jaar en 200.000 km en een kilometerstand tot 20.000 km per jaar. 

Top 5: deze auto’s ontvangen de meeste leads 

Als adverteerder kunt u uw voorraad op viaBOVAG.nl gerichter adverteren als u weet in welke auto’s potentiële kopers interesse hebben. Uit de gegevens van het afgelopen jaar blijkt dat de volgende automerken de meeste leads hebben ontvangen: 
  1. Volkswagen 
  2. Toyota  
  3. Opel  
  4. Renault 
  5. Peugeot 
Als we kijken naar de modellen afzonderlijk (los van de best presterende merken), zien we  
op nummer één de Toyota Yaris. Hierna volgen de Renault Captur en Nissan Qashqai. De meeste leads vanuit viaBOVAG.nl komen uit de aanvragen voor een inruilvoorstel. 

Contact met viaBOVAG.nl

Met elkaar maken we viaBOVAG.nl tot een groot succes. Waar klanten goede auto’s, motoren, fietsen, caravans en campers kunnen vinden van goede BOVAG-ondernemers. Met transparantie vooraf en zekerheid achteraf. Heeft u nog vragen? Dan kunt u natuurlijk altijd contact opnemen met uw viaBOVAG.nl-accountmanager. 

Maar ook op kantoor staan mensen voor u klaar. Zij zijn bereikbaar via telefoonnummer (030) 202 82 02 of e-mailadres adverteerders@viabovag.nl.  

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring