Online adverteren: het geheim van goede advertentiefoto’s 

Laatste update 14 oktober 2022 Leestijd: 2 min

De foto’s bij uw online advertenties geven klanten de allereerste indruk van uw bedrijf. Reden genoeg om hier werk van te maken. En ja, dat gaat verder dan zorgen dat uw foto’s niet overbelicht of bewogen zijn. Voor het perfecte plaatje kunt u natuurlijk een fotograaf inschakelen, maar met deze tips komt u zelf ook een eind. 

1. Breng uw gevel in beeld op de achtergrond 

Zo ziet een potentiële koper meteen dat hij te maken heeft met een serieus bedrijf en niet met een particulier.

2. Kies één plek waar alle foto’s worden gemaakt

Als u al uw auto’s tegen dezelfde achtergrond zet en ze vanuit hetzelfde perspectief fotografeert, zien ze er netjes en professioneel uit. Markeer daarom voor het maken van de foto waar het linker voorwiel en de camera moeten staan. Let er ook op dat de proporties van de auto goed overkomen. Staat u dicht op de motorkap, dan wordt die te groot in verhouding tot de rest van de auto. Komt u er niet uit? Kijk dan de kunst af bij concurrenten. 

3. Voldoet u aan bepaalde eisen of viert u een jubileum? Laat het zien! 

Klanten kiezen voor zekerheid. Laat daarom met een logo of keurmerk zien dat uw bedrijf voldoet aan de eisen van het platform of van een bepaald garageconcept. Heeft uw bedrijf een jubileum te vieren? Laat dit dan ook zien zodat de klant weet dat jullie veel ervaring hebben. De logo’s en keurmerken hoeft u maar één keer te (laten) ontwerpen, want uw VMS kan ze automatisch toevoegen aan de foto’s. Fotolayers zijn hier ook geschikt voor en kunnen eenvoudig geüpload worden in een VMS.

Meer weten?

Wilt u meer weten over het optimaliseren van uw online advertenties? Download de gratis whitepaper van Bovemij: ‘Zo maak je van online advertenties echte winnaars’.

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring