ViaBOVAG.nl is gestart met Marketing Automation

Laatste update 08 november 2022 Leestijd: 3 min

Afgelopen jaar is viaBOVAG.nl een pilot gestart met Marketing Automation. Marketing Automation is een technologie waarmee viaBOVAG.nl bezoekers geautomatiseerd begeleidt bij hun aankoopproces, meer verkoopkansen genereert voor mobiliteitsbedrijven en bijdraagt aan een positievere consumentenervaring. Het doel van de pilot: meer herhaalbezoeken en transacties genereren voor het mobiliteitsplatform. Zodat adverteerders nog sneller en gemakkelijker hun auto’s, motors, (elektrische) fietsen en campers kunnen verkopen.

Marketing Automation: voor elke online kanaal

Met Marketing Automation kunt u niet alleen geautomatiseerde e-mailcommunicatie opzetten; op termijn is het mogelijk om elk online kanaal in te zetten voor klantcommunicatie. Denk aan WhatsApp, Facebook Messenger of social media. Met Marketing Automation is het mogelijk dat er op de juiste manier en op het juiste moment met klanten gecommuniceerd wordt.

Het doel van de pilot is om te beoordelen of Marketing Automation kan helpen om meer herhaalbezoeken en transacties voor viaBOVAG.nl te krijgen. En om klanten nog beter te binden aan het platform. In andere woorden: om zoveel mogelijk kwalitatieve leads te genereren voor de adverteerders. Die pilot is in juli van dit jaar ingezet. En de resultaten die we tot nu toe hebben binnengekregen, zijn erg positief!

Verhoogde transacties 

Een belangrijke manier om klanten aan een platform te binden, is door e-mailmarketing. ViaBOVAG.nl zet Marketing Automation dan ook veelvuldig in om via e-mail met klanten (en potentiële klanten) te communiceren. Sinds de start van de pilot is het aandeel leads dat toe te schrijven is aan e-mail flink gestegen. Marketing Automation heeft daarnaast ook een positieve bijdrage geleverd aan de optimale klantervaring op viaBOVAG.nl 

Meer herhaalbezoeken

Ook de herhaalbezoeken op viaBOVAG.nl zijn flink gestegen. Als we kijken naar de afgelopen vier maanden, is het aantal herhaalbezoeken flink gestegen vergeleken met dezelfde periode ervoor. Toen er dus nog geen gebruik werd gemaakt van Marketing Automation. Maar ook in hoe vaak mensen viaBOVAG.nl gebruiken en hoeveel kliks ze doen tussen de diverse pagina’s, zien we een behoorlijke toename. Hiermee is viaBOVAG.nl beter in staat bezoekers te binden.

De pilot heeft tot nu toe uitgewezen dat Marketing Automation in staat is een goede bijdrage te leveren aan een betere klantervaring waardoor we meer leads hebben gegenereerd voor onze adverteerders. Zo blijft viaBOVAG.nl zich continu ontwikkelen en investeren in de allerbeste service voor hun adverteerders.

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring