Dit doet Achilles Brandstoffen Maatschappij om personeel aan te trekken en vast te houden

Laatste update 18 november 2022 Leestijd: 3 min

Hoe zorg je ervoor dat bestaande medewerkers met enthousiasme hun werk blijven doen? En hoe trek je nieuwe medewerkers aan in deze tijd van arbeidsmarktkrapte? Bij Achilles Brandstoffen Maatschappij (ABM) staat goed werkgeverschap hoog op de agenda. Zij besteden bijvoorbeeld veel aandacht aan het trainen en opleiden van personeel, en dat werpt zijn vruchten af. Ze gebruiken daarvoor het nieuwe opleidingsplatform voor de tankstation- en autowasbranche: Pitspro Academy. Algemeen directeur Bianca van Es van ABM: “Pitspro Academy helpt ons om medewerkers aan te trekken, te binden en te boeien.” 

Pitspro Academy is het nieuwe opleidingsplatform dat BOVAG deze maand heeft gelanceerd voor tankstation- en autowasprofessionals. Daarop staan diverse (online) opleidingen, trainingen en cursussen, die BOVAG samen met Innovam aanbiedt. Bijvoorbeeld over veiligheid, klantencontact en management. U en uw medewerkers kunnen hier kosteloos gebruik van maken. 

Enthousiaste medewerkers

Zeker in tijden van personeelstekorten is het extra belangrijk om zuinig te zijn op medewerkers, bijvoorbeeld door te investeren in opleiding en ontwikkeling. Dit staat bij Achilles Brandstoffen Maatschappij hoog op de prioriteitenlijst, vertelt algemeen directeur Bianca van Es. ABM is met 27 bemande en 7 onbemande tankstations een grote speler in de brandstofbranche. Bianca van Es zit ook in de klankbordgroep van Pitspro Academy, die meedenkt over het ontwikkelen en optimaliseren van het opleidingsaanbod. Zij en haar medewerkers waren een van de eersten die gebruikmaakten van Pitspro Academy. Wat heeft dit platform hun nu al opgeleverd? Bianca van Es: “Bestaande medewerkers die enthousiast zijn, die er vol voor gaan, die staan te trappelen om weer nieuwe dingen te leren. Daar helpt Pitspro Academy bij, dat laagdrempelig is vanwege de online mogelijkheden. Medewerkers kunnen een training volgen waar en wanneer ze willen. En voor nieuwe medewerkers zijn de vele opleidings- en trainingsmogelijkheden een goede secundaire arbeidsvoorwaarde. Kortom, het helpt ons om medewerkers aan te trekken, te binden en te boeien.”

Lees hier het hele interview met Bianca van Es

Ga voor meer informatie over Pitspro Academy en het aanbod naar pitspro.nl. Tip: als u dit jaar een teamaccount aanmaakt op de website en uw medewerkers aanmeldt, maakt u kans op teamuitjes ter waarde van € 500,-, € 1.000,- of € 1.500,-!

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring