BOVAG promoot kampeervakman onder nieuwe kampeerders

Laatste update 19 mei 2022 Leestijd: 3 min

BOVAG was aanwezig op het ANWB Kampeerweekend van 13 tot en met 15 mei om BOVAG-kampeerbedrijven te promoten. Dat deden we onder meer met de BOVAG Pitstop, waar bezoekers voor hun vertrek hun caravan, camper of vouwwagen konden laten controleren door een BOVAG-keurmeester. In de Pitstop en in gesprekken die we met kampeerders hadden, viel op dat er relatief veel nieuwe en/of onervaren kampeerders op het weekend waren. Een goede kans om deze nieuwe klantgroep te laten kennismaken met de diensten, voordelen en zekerheid van de BOVAG Kampeervakman. 

Keurmeesters Taco Smit en Tom van Vliet checkten diverse kampeermiddelen in de BOVAG Pitstop, waar bleek dat de bandenspanning vaak niet in orde was. Dit blijft een aandachtspunt. Ze lieten kampeerders zien hoe je weet dat de caravan of vouwwagen goed gekoppeld is aan de auto. En checkten in de Pitstop onder meer de aansluiting en de staat van de breekkabel. Er werden veel vragen gesteld over elektronica en belading. Beginnende kampeerders doen dikwijls verkeerde aannames, bijvoorbeeld door een te hoge kogeldruk op te lossen door veel gewicht achterin te caravan te leggen. De keurmeesters gaven ook advies over het goed aankoppelen van caravans en vouwwagens. 

Diverse acties

Bezoekers kregen op zondagochtend 15 mei een heerlijk croissantje bij het ontbijt van BOVAG en viaBOVAG.nl. Daarbij ontvingen ze ook een ansichtkaart met ‘groetjes uit Beerze Bulten’ die ze op kosten van BOVAG op konden sturen naar familie en vrienden. Er werden meer dan honderd ingevulde kaartjes ingeleverd. Daarmee verspreidt de promotie van de BOVAG-kampeervakman zich nog verder over Nederland. ViaBOVAG.nl-keuzecoaches Kees en Carla Witvliet waren ook aanwezig om bezoekers op weg te helpen bij de keuze voor een kampeermiddel. 

Onderdeel bredere campagne

Het kampeerweekend was onderdeel van een bredere campagne, die ANWB aan de start van het kampeerseizoen houdt. Er is dit jaar extra aandacht voor nieuwe kampeerders. BOVAG haakte aan bij deze campagne met onder meer redactionele content en een advertentie in het Go Camping-magazine en op de ANWB-website. Hierin verwijzen we naar de vernieuwde content op bovag.nl/kamperen.  

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring