Meld u aan voor de basistraining (14 april) en vervolgtraining (19 mei) over criminaliteit en agressie

Laatste update 28 maart 2022 Leestijd: 3 min

Baliepersoneel van verhuurbedrijven krijgt regelmatig te maken met een ongewenste en soms dreigende situatie, vanwege een malafide of boze klant. Maar dit hoeft niet uit te pakken tot een groter drama. Er zijn manieren om hier handig mee om te gaan en om zelfs zo’n situatie te de-escaleren. Speciaal voor personeel van verhuurbedrijven heeft BOVAG twee praktische trainingen die erop gericht zijn om medewerkers alert en weerbaar maken tegen criminaliteit en agressie. Beide trainingen worden in het voor- en najaar door Innovam gegeven. Meld u of uw medewerker alvast aan om verzekerd te zijn van een plek! Het is ook mogelijk om de trainingen in-company te houden.

14 april en 22 september: basistraining ‘Omgaan met criminaliteit en agressie’

Deze eendaagse training leert om klanten met slechte bedoelingen te herkennen en om te gaan met agressieve klanten aan de verhuurbalie. Deze dag is geschikt voor zowel baliemedewerkers als ondernemers of managers die baliemedewerkers aansturen. Het is een investering in de veiligheid van het verhuurbedrijf en in de medewerkers in het bijzonder. Experts op het gebied van fraude(preventie) en ervaringsdeskundigen behandelen de volgende onderwerpen: 
  • Verdachte situaties herkennen
  • Onderscheid maken tussen malafide en bonafide klanten
  • Slecht nieuwsgesprek voeren
  • Legitimatie controleren
  • Wetgeving
  • Handige BOVAG-hulpmiddelen gebruiken 
Meer informatie en aanmelden

19 mei en 11 oktober: vervolgtraining ‘De-escaleren kun je leren’

In de verdiepende training ‘De-escaleren kun je leren’ wordt verder ingegaan op ongewenst en agressief gedrag van huurders. Deelnemers leren cruciale fases binnen spanningsverhogende situaties te herkennen en daarnaar te handelen. Onder begeleiding van trainers die gespecialiseerd zijn in het ombuigen en begrenzen van emotie en agressie wordt er geoefend met opdrachten en herkenbare praktijksituaties. De training is geschikt voor mensen die ‘Omgaan met criminaliteit en agressie’ gevolgd hebben, of voor ervaren baliemedewerkers, managers of ondernemers die willen oefenen met dit soort situaties. Deze dag helpt om nog sterker te staan tegenover emotie en agressie bij onverwachte situaties met klanten. Elementen die aan bod komen: 
  • Emotie- en agressieladder
  • Vechten, vluchten of bevriezen
  • Ombuigen versus begrenzen
  • Regie pakken
  • Eigen situaties
Meer informatie en aanmelden

Tijden, kosten en locatie

Tijden: 9:00 tot 16:30 uur
Kosten: Omgaan met criminaliteit en agressie € 275,- per deelnemer, inclusief lunch (exclusief btw), De-escaleren kun je leren  € 295,- per deelnemer, inclusief lunch (exclusief btw)
Locatie: Innovam, Structuurbaan 2, 3439 MB Nieuwegein, allebei de trainingen kunnen ook in-company worden gegeven

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring