Extra bijeenkomst Plusnorm op 7 april in Amersfoort

Laatste update 17 maart 2022 Leestijd: 3 min

Wegens grote belangstelling voor de drie bijeenkomsten in april over de Plusnorm houden BOVAG en FOCWA een vierde bijeenkomst op donderdagmiddag 7 april in Amersfoort. Meld u aan als u daarbij wilt zijn.

Over de Plusnorm van BOVAG en FOCWA is al veel geschreven en gesproken. Maar waar staan we nu? Wanneer komt-ie? Wat is precies de impact voor uw bedrijf? Hoe zit het met het 'technisch filter'? Met de 'permanente educatie'? Met de gedragscode? BOVAG en FOCWA praten u graag helemaal bij tijdens de bijeenkomsten op verschillende plekken in Nederland.

U bent van harte welkom op een van de volgende data en locaties:

  • Dinsdagavond 5 april bij Van der Valk Oostzaan
  • Woensdagavond 6 april bij Van der Valk Den Bosch – Vught
  • Donderdagmiddag 7 april bij Van der Valk Amersfoort A1 (extra bijeenkomst)
  • Dinsdagavond 12 april bij Van der Valk in Zwolle

Meld u hier aan!

Middagprogramma 7 april

12.00 uur  Ontvangst met lunch

13.00 uur  Aanvang programma

  • Welkom door BOVAG en FOCWA
  • Uitwerking Plusnorm Autoschadeherstel & gevolgen voor de branche
  • Uitleg technisch filter door Solera
  • Uitleg branchekwalificatiestructuur en permanente educatie door Innovam/VOC
  • Uw vragen

14.30 uur  Einde programma

Avondprogramma 5, 6 en 12 april     

19:30 uur Ontvangst met koffie of thee

20:00 uur Aanvang programma

  • Welkom door BOVAG en FOCWA
  • Uitwerking Plusnorm Autoschadeherstel & gevolgen voor de branche
  • Uitleg technisch filter door Solera
  • Uitleg branchekwalificatiestructuur en permanente educatie door Innovam/VOC
  • Uw vragen

21.30 uur Borrel

Waar gaan we het over hebben?

De Plusnormering is een normering bovenop of naast de bestaande schadenorm, waarbinnen complex veiligheidskritisch schadeherstel wordt geborgd. Deze nieuwe norm richt zich op bedrijven die schades kunnen herstellen aan voertuigen met complexere carrosserieverbindingen, nieuwe materiaalsoorten, hoogvoltage systemen en elektronica ten behoeve van rijhulpsystemen. 

Deze Plusnorm heeft een grote impact op de schadeherstelsector. Zo worden er strenge eisen gesteld aan de opleiding van het personeel in combinatie met een systematiek van permanente educatie. Gaan we branche breed werken met een technisch filter voor objectieve schadevaststelling. En zijn er binnen de normeringen nieuwe regels rond uitbesteden bepaald, alsook verscherpte afspraken gemaakt met betrekking tot het certificeringsproces. Tot slot ontwikkelden we een gedragscode waaraan we ons als branche willen gaan committeren. 

Wilt u meer weten over de Plusnorm? Kom dan naar een van de bijeenkomsten!

Meld u hier aan!

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring