Trainingen: maak medewerkers alert en weerbaar tegen criminaliteit

Laatste update 12 oktober 2021 Leestijd: 3 min

Baliepersoneel van verhuurbedrijven krijgt regelmatig te maken met een ongewenste en soms dreigende situatie, vanwege een malafide of boze klant. Maar dit hoeft niet uit te pakken tot een groter drama. Er zijn manieren om hier handig mee om te gaan en om zelfs zo’n situatie te de-escaleren. Speciaal voor personeel van verhuurbedrijven heeft BOVAG twee praktische trainingen die erop gericht zijn om medewerkers alert en weerbaar maken tegen criminaliteit en agressie. Wees verstandig en maak hier gebruik van! 

Basistraining ‘Omgaan met criminaliteit en agressie’

Deze eendaagse training leert om klanten met slechte bedoelingen te herkennen en om te gaan met agressieve klanten aan de verhuurbalie. Deze dag is geschikt voor zowel baliemedewerkers als ondernemers of managers die baliemedewerkers aansturen. Het is een investering in de veiligheid van het verhuurbedrijf en in de medewerkers in het bijzonder. Experts op het gebied van fraude(preventie) en ervaringsdeskundigen behandelen de volgende onderwerpen: 
  • Verdachte situaties herkennen
  • Onderscheid maken tussen malafide en bonafide klanten
  • Slecht nieuwsgesprek voeren
  • Legitimatie controleren
  • Wetgeving
  • Handige BOVAG-hulpmiddelen gebruiken 

Ondernemer over deze training: “Belangrijkste les voor mij is dat je een onprettige situatie voor jezelf zelf kunt ombuigen tot iets positiefs, zowel voor de baliemedewerker als voor de klant. Het enthousiasme van de trainers is echt aanstekelijk, ik heb veel van ze geleerd over hoe je je achter de balie opstelt richting de klant en hoe je aan je houding werkt. Ik zou deze training zeker aanraden, vooral aan jongere medewerkers.”

Wilt u uw medewerker(s) deze training laten volgen? Stuur dan een e-mail naar verhuur@bovag.nl

Vervolgtraining ‘De-escaleren kun je leren’

In de training ‘De-escaleren kun je leren’ leer je als deelnemer de cruciale fases binnen spanningsverhogende situaties aan te verhuurbalie te herkennen en daarnaar te handelen. Onder begeleiding van trainers die gespecialiseerd zijn in het ombuigen en begrenzen van emotie en agressie wordt er geoefend met opdrachten en herkenbare praktijksituaties. De training is geschikt voor mensen die ‘Omgaan met criminaliteit en agressie’ gevolgd hebben, of voor ervaren baliemedewerkers, managers of ondernemers die willen oefenen met dit soort situaties. Deze training helpt om nog sterker te staan tegenover emotie en agressie bij onverwachte situaties met klanten. En bevordert daarmee ook de veiligheid in uw bedrijf. De eerstvolgende training staat gepland op donderdag 11 november (van 9:00 tot 16:30 uur) en wordt gehouden bij Innovam in Nieuwegein. Wilt u ook deelnemen aan deze nieuwe training? Meld u dan vandaag nog aan via de onderstaande link. 

Ondernemer over deze training: “Ik heb geleerd dat ademhaling een belangrijke rol speelt om rustig te blijven, dat je grenzen moet kunnen aangeven (en hoe je dit doet) en dat je meerdere gedragsvormen hebt. Kan nooit kwaad om hierin getraind te worden, zeker omdat de maatschappij aan het veranderen is. Dit is een goede basistraining om je enigszins voor te bereiden op een ongewenste situatie. Tips en tools op dit vlak zijn altijd welkom, aanrader dus voor iedereen!”

Meld u of uw medewerker aan voor deze training

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring