RDC getroffen door datalek 

Laatste update 25 maart 2021 Leestijd: 2 min

RDC, een databedrijf actief in de autosector, is gister geconfronteerd met een omvangrijk datalek. Een bestand met mogelijk miljoenen persoonsgegevens van klanten van autobedrijven is aangeboden op een forum van bedenkelijk allooi en dat werd opgemerkt door een journalist van de NOS. Die daar vervolgens navraag naar deed bij RDC, omdat die de bron van de data leek te zijn. Inmiddels is door RDC vastgesteld dat de informatie inderdaad van RDC afkomstig is en wel uit het DM-systeem CareMail.

RDC heeft inmiddels de noodzakelijke maatregelen genomen om herhaling te voorkomen en zal nu de voorgeschreven stappen zetten richting de betreffende klanten. En daarnaast, zoals eveneens voorgeschreven, melding doen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

Informatie van RDC: RDC onderzoekt datalek
Klanten van RDC kunnen met vragen terecht op: (020) 644 55 53.

Als er ontwikkelingen zijn of nader advies over hoe hier als autobedrijf en richting klanten mee om te gaan, dan hoort u dat via deze nieuwsbrief en via mijn.bovag.nl. Ook RDC zal de gebruikers van CareMail op de hoogte blijven houden.

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring