Impact coronamaatregelen: indicatie arbeidseenheden schadeherstel

Laatste update 26 mei 2020 Leestijd: 2 min

Op basis van het ontwikkelde branchebrede coronaprotocol, hanteert u als schadeherstelbedrijf aanvullende maatregelen om de werkzaamheden in uw bedrijf veilig uit te kunnen voeren voor uw medewerkers, klanten en leveranciers. Dit neemt meer tijd in beslag en er dienen bijkomende handelingen te worden verricht. BOVAG en Focwa zijn daarom doorlopend in gesprek met verzekeraars en leasemaatschappijen om hen bewust te maken van de procesmatige gevolgen die deze extra werkzaamheden met zich meebrengen voor alle autoschade-, ruitschade- en caravan- en camperschadeherstelbedrijven. De maatregelen en bijbehorende werkzaamheden zijn noodzakelijk ter bescherming van de gezondheid van klanten en medewerkers.

Om de effecten van de maatregelen in beeld te brengen, hebben BOVAG en Focwa bij leden een uitvraag gedaan naar de extra tijd, arbeidseenheden, die de maatregelen uit het coronaprotocol met zich meebrengt. De uitkomsten van deze inschatting vindt u via deze link. Let op: de indicatie in dit document geeft de resultaten weer van een onderzoek onder verschillende bedrijven in de branche (autoschade-, ruitschade- en caravan- en camperschadeherstelbedrijven). Deelnemende bedrijven kunnen naar aard en omvang afwijken van uw eigen bedrijf, en daarom is deze weergave geen advies.
 
BOVAG en Focwa gaan als brancheverenigingen niet over de afspraken die opdrachtgevers met u als schadeherstelbedrijf maken. Dit document geeft u wel een indicatie van de extra handelingen die gemoeid zijn met uitvoeren van het coronaprotocol.

Download hier het branchebrede protocol voor de mobiliteitssector.  

Heeft u hierover vragen? Neem dan contact op met BOVAG Ledenadvies: (030) 659 53 00. 

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring