De pagina wordt geladen...
Vanaf zaterdag 1 februari heeft elk bedrijf eHerkenning nodig om belastingzaken te regelen. Dat proces verloopt moeizaam zo schetste minister van Binnenlandse Zaken Raymond Knops deze week in een brief aan de Tweede Kamer. Zo'n 60.000 organisaties hebben om verschillende redenen geen eHerkenning, er zijn lange wachttijden voor de aanvraag en kleinere bedrijven vinden de aanschafkosten te hoog. BOVAG-leden kunnen een eHerkenning in één dag aanvragen.
Naast de praktische problemen zijn er ook Kamervragen gesteld over de verplichting voor eHerkenning om toegang te krijgen tot de Belastingdienst en het UWV. De aanvraag van eHerkenning kost geld en een meerderheid van de Kamer lijkt de mogelijk te willen behouden om gratis belastingaangifte te doen.
Door samenwerking met een partij die het aanvraagproces volledig heeft geautomatiseerd, kunnen BOVAG-leden binnen één werkdag eHerkenning krijgen tot niveau drie. Dat kan anders wel eens tien tot twaalf weken duren. Ga direct naar meer informatie en aanvragen.Bedrijven en ondernemers moeten zich steeds vaker en op allerlei niveaus online identificeren met eHerkenning. Het is een digitale handtekening om de digitale veiligheid van uw bedrijf te vergroten Meer dan vierhonderd overheidsorganisaties werken ermee. U heeft het nodig bij bijvoorbeeld het aanmelden van energiebesparende maatregelen, het ziekmelden van een medewerker bij het UWV of het indienen van btw-aangifte. De digitale handtekening is er in verschillende niveaus; de overheid adviseert minimaal niveau drie.
Enkele voordelen van eHerkenning via BOVAG: