Belangrijkste do's en don'ts voor het gebruik van Elena

Laatste update 12 juni 2020 Leestijd: 2 min

Het is belangrijk om op een zorgvuldige manier met (persoons)gegevens van huurders om te springen én dat de gegevens in Elena kloppen. Zo voldoet u aan de AVG en werkt het systeem ook zoals het bedoeld is. Om u een handje te helpen met het gebruik van Elena heeft BOVAG een flyer met praktische do’s en don’ts opgesteld. Hieronder lichten we er vier toe. 

Do’s:

  • Gebruik de BOVAG-verhuurvoorwaarden. Zorg dat de BOVAG-verhuurvoorwaarden onderdeel zijn van het verhuurcontract. Via de voorwaarden wordt de klant geattendeerd op Elena. Bovendien is het gebruik van de BOVAG-verhuurvoorwaarden verplicht vanuit het Elena-protocol en het BOVAG-lidmaatschap. Deze voorwaarden zijn tweezijdig afgestemd met de Consumentenbond en de ANWB in SER-verband.
  • Zoek naar een constructieve oplossing. Problemen met een klant? Zoek waar mogelijk naar een constructieve oplossing. Schakel de adviseurs van BOVAG Bemiddeling in, daar zijn ze tenslotte voor. Telefoonnummer: (030) 659 53 95. Belangrijk: verwijder altijd de registratie van een opgeloste zaak.

Don’ts:

  1. Alleen op gevoel werken. Uit de praktijk blijkt: de onderbuik kan het ook mis hebben. Aan de balie wordt regelmatig de verkeerde inschatting gemaakt. Vervelend voor iedereen. Dus niet blindvaren op uw gevoel, maar met Elena werken en uw klanten altijd checken. Maak er een gewoonte van! 
  2. Iemand met een vals identiteitsbewijs laten lopen. Doe altijd aangifte wanneer iemand met een vals identiteitsbewijs een voertuig probeert te huren of voor een proefrit wil gebruiken. U bent er ditmaal goed vanaf gekomen, dat gunt u uw collega toch ook?


Download de flyer met do’s en don’ts:

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring