BOVAG Schadesupport naar AutoNiveau

Laatste update 05 februari 2020 Leestijd: 3 min

BOVAG Schadesupport biedt auto- en ruitschadeherstellers ondersteuning bij het vinden van de juiste technische informatie voor schadeherstel. De helpdesk bestaat al sinds eind 2017 en is met ingang van 1 februari ondergebracht bij Innovam-dochter AutoNiveau.

Frank Ruygrok, branchemanager van BOVAG Schadeherstelbedrijven: "Voor schadeherstelbedrijven is het belangrijk om te werken met originele technische informatie. En dat wordt alleen maar belangrijker, want de complexiteit van auto’s en van schadeherstel neemt toe. BOVAG Schadesupport is er om herstellers te ondersteunen bij het zoeken, vinden en interpreteren van deze informatie.” 

Ervaring met ondersteuning

De dienstverlening zoals die door Innovam werd uitgevoerd was al van hoog niveau, maar toch zag BOVAG mogelijkheden om die verder te verbeteren. "Een breder aanbod van diensten, continue bezetting en professionalisering", somt Ruygrok de wensen op. Voor de benodigde kennis en expertise ging BOVAG in zee met opleidingsinstituut AutoNiveau. Ruygrok: "AutoNiveau heeft jarenlange ervaring in het ondersteunen van autobedrijven met technische informatie. Dit is één van hun kernactiviteiten. De auto- en ruitschadeherstellers zijn voor hen weliswaar een nieuwe doelgroep, maar de afgelopen periode hebben we gewerkt aan een goede overdracht en enkele medewerkers van het eerste uur blijven betrokken. De kennis en expertise over BOVAG-bedrijven is dus geborgd", aldus Ruygrok.

Zelfstandig

De insteek van BOVAG Schadesupport 'in samenwerking met AutoNiveau' is om bedrijven te helpen uiteindelijk zelfstandig de juiste informatie te vinden. Ruygrok: "Daarnaast gaan we samen een aantal trainingen voor schadeherstellers ontwikkelen over het gebruik van originele fabrikantendata."

Diagnose op afstand

Ook werken BOVAG en AutoNiveau aan uitbreiding van de dienstverlening aan schadeherstellers. Ruygrok: "We kijken naar oplossingen op het gebied van remote diagnostics. Denk aan het coderen van een accu, het inleren van sleutels of een trekhaak configureren, maar ook aan oplossingen voor Pass Thru, het op afstand downloaden van software-updates. Ook schadeherstelbedrijven krijgen daar de komende jaren vaker mee te maken. Door de samenwerking met AutoNiveau zorgt BOVAG dat de ondersteuning daarvoor in huis is."

Meer weten over BOVAG Schadesupport? Kijk op mijn.bovag.nl/technischehelpdesk of ga direct naar www.bovagschadesupport.nl en stel een vraag.
 

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring