Autoweek-campagne in samenwerking met BOVAG Rijscholen

Laatste update 23 oktober 2019 Leestijd: 3 min

Weekblad Autoweek gaat samen met BOVAG Rijscholen vanaf 1 november op zoek naar de beste automobilist van het land. Lezers van het blad, bezoekers van de website en volgers van de social media van het grootste auto-platform van Nederland worden opgeroepen deel te nemen aan het project waarbij tevens de autoriteit, kennis en kunde van de BOVAG-rijscholen voor het voetlicht wordt gebracht.

1 november start Autoweek de campagne met een oproep om deel te nemen aan een online theoretische test met 25 vragen. BOVAG-bestuurslid Pieter Roordink (32), tevens eigenaar van Rijschool Roordink in Barneveld en Putten, fungeert tijdens de campagne in video’s als boegbeeld van de BOVAG-rijscholen. Vanuit zijn expertise legt hij de kijkers uit welke handelingen in bepaalde verkeerssituaties het beste zijn en hoe je een betere automobilist kunt worden. Het leerproces houdt immers niet op zodra iemand op z’n 17e of 18e het rijbewijs heeft behaald.

Opiniemakers

Naar aanleiding van de theoretische test worden 24 mensen -idealiter 2 per provincie- uitgenodigd om medio december deel te nemen aan een praktijkdag bij het Rijvaardigheidscentrum in Lelystad. Daar zullen zij in een aantal bijzondere situaties en met verschillende soorten auto’s aan de tand worden gevoeld. Tevens wordt hun inzicht getest met speciale virtual reality-technologie en tot slot gaan de finalisten uiteraard ook de openbare weg op om hun kunsten in het dagelijkse verkeer te vertonen. Onder andere Pieter Roordink treedt hierbij op als jurylid. In de samenwerking met BOVAG Rijscholen benadrukt Autoweek de autoriteit, kennis en kunde van de bij BOVAG aangesloten verkeersopleiders onder hun doelgroep die voornamelijk bestaat uit opinieleiders en -makers op het vlak van auto’s en verkeer. Bij de Autoweek-volgers worden de BOVAG-rijscholen gepresenteerd als hét adres voor de juiste verkeersopleiding.

1,5 miljoen bezoekers

Autoweek besteedt vanaf begin november ruimschoots aandacht aan “De Beste Automobilist van Nederland” in het blad met een bereik van 600.000 personen, op hun website met 1,5 miljoen bezoekers per maand, YouTube-kanaal met 140.000 abonnees en 150 miljoen weergaven, Facebook (50.000 volgers), Twitter (30.000) en Instagram (35.000). De titel bestaat in Nederland sinds 1990 en is uitgegroeid tot het grootste auto-platform. 

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring