Uitslag enquête: meerderheid leden staat negatief tegenover outlet op KCJ

Laatste update 17 mei 2019 Leestijd: 2 min

86 procent van de caravan- en camperbedrijven die de BOVAG-enquête invulden over de voorgenomen outlet op de Kampeer en Caravan Jaarbeurs (KCJ) vindt dat de beurs primair gericht moet zijn op nieuwe modellen. Het plan om overjarige modellen op de outlet aan te bieden, vinden zij geen goed idee. BOVAG heeft de resultaten van de enquête aangeboden aan de beursorganisatie, en wil graag verder aan tafel om de argumenten van leden verder te bespreken.

68 procent van de respondenten vindt het aanbieden van overjarige modellen op KCJ geen goed plan, tegenover 25 procent die hier wel positief tegenover staat. Het merendeel (61 procent) ziet het daarnaast niet als een goed middel om van hun overjarige aanbod van afgelopen drie jaar af te komen.

Het grootste gedeelte van de deelnemers aan de enquête (76 procent) denkt bovendien dat de outlet geen positieve invloed heeft op de verkoop van nieuwe kampeermiddelen van modeljaar 2020.

Er zijn veel leden die de enquête hebben ingevuld, en die gebruik hebben gemaakt van de mogelijkheid om hun antwoord toe te lichten. Branchemanager Maarten Mastop heeft daarnaast diverse leden gesproken. BOVAG wil snel opnieuw met de beursorganisatie in gesprek om de uitkomsten van de enquête te bespreken en de argumenten van leden toe te lichten.

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring