Dilemma’s en duiding op BOVAG Brandstofdebat onder leiding van Maarten Bouwhuis (BNR)

Laatste update 11 januari 2019 Leestijd: 2 min

Hoe hard gaat het nou echt met de overgang van fossiele naar duurzame aandrijving van auto’s en trucks? En wat zijn de maatschappelijke en commerciële gevolgen van die transitie? Deze vragen staan centraal op het BOVAG Brandstofdebat op 31 januari in TivoliVredenburg in Utrecht.

Als het aan de overheid ligt, gaan we de komende jaren massaal over op een duurzame aandrijftechniek. Maar gaat dat lukken? Op dit moment zijn nog maar weinig volledig elektrische auto’s beschikbaar en rijden op waterstof staat in de kinderschoenen. Wat nu al beschikbaar is, is duur. En het aantal beschikbare waterstofstations is op één hand te tellen. Feit is dat Nederland zijn handtekening heeft gezet onder het klimaatakkoord van Parijs. Er is dus geen weg meer terug. Maar hoe realistisch zijn de gestelde ambities en wat zijn de consequenties voor de markt? Waar moeten we beginnen als we snel duurzaam willen rijden, hoe snel moeten we schakelen? Op 31 januari 2019 staan deze vragen centraal tijdens het eerste BOVAG Brandstofdebat. 

De sprekers en deelnemers aan het debat zijn Kamerleden en vertegenwoordigers van het ministerie van Infrastructuur & Waterstaat, de ‘klimaattafels’, Platform Duurzame Biobrandstoffen, oliemaatschappijen, milieuorganisaties, leveranciers van duurzame brandstoffen, autofabrikanten en uiteraard tankstations. Debatleider is Maarten Bouwhuis, presentator bij BNR Nieuwsradio.

Klik hier voor meer informatie en om aan te melden

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring