De pagina wordt geladen...
Autobedrijf Marc Huisman in Alphen aan den Rijn werkt op eigen initiatief al sinds 2009 met omruilgarantie, wat een van zekerheden is voor consumenten die een occasion via viaBOVAG.nl kopen. Eigenaar Marc Huisman ziet dit dan ook zeker niet als een struikelblok, het kan volgens hem juist bijdragen aan een langetermijnrelatie. BOVAG stelt deelnemer vanaf het eerste uur Marc Huisman drie vragen over zijn ervaringen met viaBOVAG.nl.
“BOVAG heeft als brancheorganisatie met viaBOVAG.nl een occasionportal in het leven geroepen, uitsluitend voor bij BOVAG aangesloten bedrijven. Het merkimago en de uitstraling staan voor betrouwbaarheid en dus zekerheid voor de consument. Daar sluit ik mij graag bij aan.”
“Daar is het nu nog wat vroeg voor, maar wij meten actief waar leads vandaan komen en merken nu al dat ze via viaBOVAG.nl toenemen. Er zijn geen sites die in zo’n korte tijd zo’n conversietoename laten zien. Kopers hechten waarde aan een sterk merk zoals BOVAG. Daarnaast heb je een mooie tool in handen die andere sites niet bieden, maar waarmee je je wel degelijk onderscheidt: de omruilgarantie.”
“Wat mij betreft niet. Wij werken op eigen initiatief al sinds 2009 met een omruilgarantie en dat heeft veel goeds gebracht. Ook al komt het vrij weinig voor, bij ons misschien één keer op de tweehonderd verkopen. Het geeft de consument een goed gevoel als hij het idee heeft dat hij eventueel terug kan komen op zijn keuze. Die kan soms best impulsief zijn en dan valt de kleur na een dag alsnog tegen, heeft de partner moeite met het model of is een andere carrosserievorm eigenlijk handiger. Als je dan goed kunt helpen, dan ga je voor de langetermijnrelatie. Immers, een blije klant komt vaak terug voor onderhoud of een volgende auto en dat is voor een bedrijf veel waard. Dan is het financiële plaatje van ondergeschikt belang.”
Lees meer ervaringen van ondernemers in BOVAGkrant 4-2019.