Hugo Peters: “Klant klikt vooral voor garantie naar viaBOVAG.nl“

Laatste update 15 juli 2019 Leestijd: 2 min

ViaBOVAG.nl ging vorig jaar live, de occasionportal van en voor BOVAG-leden. Met succes want het aanbod aan occasions en klikkende consumenten groeit elke dag. Ook ViaBOVAG.nl-deelnemers zijn tevreden, zoals Hugo Peters van HP Autoservice in Utrecht.

Waarom viaBOVAG.nl?

“Het is heel fijn dat er nu een occasionsite is die tegenwicht biedt aan de grote ‘jongens’. Even laten merken dat ze niet alleen zijn. Ik heb mijn advertenties op andere portalen flink teruggeschroefd en heb daar tot nu toe nog helemaal geen nadeel van ondervonden.”

Wat is nu uw ervaring met de andere occasionportals?

“Het verschilt per portal. Ik heb vorig jaar al mijn advertenties verwijderd vanwege mijn vakantie. Na thuiskomst heb ik heel selectief op alle portals advertenties geplaatst en bijgehouden waar de reacties van kwamen. Dan zijn er twee die wat respons opleveren, maar vooral viaBOVAG.nl deed en doet het goed.”

Wat is bijzonder aan de BOVAG-portal?

“We moeten hier de prijs inclusief BOVAG Garantie geven. Dat was in het begin wel een dingetje, omdat anderen prijzen zonder garantie hanteren. Maar wat blijkt: de consument wíl die garantie. Dus nu is het een meerwaarde en zelfs een argument: ‘de prijs van die andere auto is zonder garantie’, zeggen wij dan. Daar kunnen wij kopers mee triggeren.

Een ander ‘dingetje’ is voor sommige verkopers de omruilgarantie. Is dit echt een hindernis?

“Wij geven al tien jaar omruilgarantie op onze auto’s. In die tien jaar hebben we nog nooit meegemaakt dat iemand hiervan gebruik wil maken. Maar mocht het ooit wel gebeuren, dan is dat geen probleem. Je helpt je klant er alleen maar mee. Dat is veel waard.”

Foto: HP Autoservice

Lees meer ervaringen van ondernemers in BOVAGkrant 4-2019.

Klik hier meer nieuws over viaBOVAG.nl

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring