De toekomst van autoverhuur volgens Hertz

Laatste update 09 mei 2018 Leestijd: 2 min

Van carsharing tot ov-kaart, autoverhuurder Hertz zit niet stil als het om nieuwe dingen uitproberen gaat. Pionieren is volgens general manager Henk van den Helder belangrijk, want als de mobiliteit verandert moet je als autoverhuurders ook meeveranderen. In de BOVAGkrant vertelt hij over de strategie van Hertz.

Hertz is met meer dan tienduizend verhuurvestigingen in zo’n 150 landen wereldwijd één van de grootste autoverhuurbedrijven. In Nederland behoort het de top drie spelers. “De vestigingen op Schiphol, Rotterdam Airport en Eindhoven Airport zijn van oudsher belangrijk voor ons”, vertelt Van den Helder. Toch was hij het die inzette op de opening van lokale vestigingen en hiermee de markt voor Hertz verbreedde. “Je moet als verhuurbedrijf kort op de klant zitten, snel kunnen schakelen. Inmiddels zijn we vertegenwoordigd in ruim veertig steden, gezamenlijk realiseren deze vestigingen 60 procent van onze omzet in Nederland.”

Ook nu staat Hertz onder leiding van Van den Helder weer voor nieuwe initiatieven. “Hertz deelt al honderd jaar auto’s. Van Fiat Panda tot Porsche Panamera. Toch vraagt de huidige tijd om vernieuwing, om een verbreding van het business model”, zegt hij daarover. Mobiliteit in de huidige vorm bestaat niet lang meer, verwacht Van den Helder. “Daarom moet je differentiëren. Op productniveau. En op merkniveau.”

Lees verder in BOVAGkrant 4

Deze artikelen zijn ook interessant

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze Privacy- en cookieverklaring